Özet
Fotoğraf geniş kitlelerce tüketilen, buna karşın önemini ve yaygınlığını kaybetmeyen bir alandır. Bu durumu, karşıladığı ihtiyacın yerine konabi̇lecek daha reel ve efektif bir yaklaşım olmaması i̇le açıklamak mümkündür. Tüketti̇kçe i̇hti̇yacın ve i̇lgi̇ni̇n arttığı bi̇r alan olan bu konu, grafi̇k tasarım bağlamında fotoğrafı okuma bi̇çi̇mleri̇yle i̇lgi̇li̇ yöntemler sunar. Tasarım yüzeyinde farklı etkiler oluşturan fotoğrafı kullanma yöntemleri, belli kurallara bağlı kalarak, mesajın izleyiciye doğru ve etkili bir biçimde ulaşmasını sağlar. Konuda anlatılmak istenen ana fikre hizmet eden fotografik ifadenin; anlamı güçlendiren, ikna edici ve görsel etkisi yüksek bir yaklaşım sergilemesi gerekmektedir. Farklı etkideki yaklaşımların oluşturduğu sonuçları analiz eden kitap, tasarımda fotoğrafı okuma ve kullanma yöntemlerine rehberlik etmesi amacıyla hazırlanmıştır. Grafik tasarım ve reklam tasarımında kullanılan dillerden biri olan fotoğrafı, tipografik ve illüstratif dilden ayıran en belirgin özellik, gösterdiği karşısındaki ikna edici gücüdür. Tahayyül etmeye fırsat vermeden, kendi gerçekliğini izleyiciye yansıtan bu dil, farklı kullanım biçimleriyle belli ifadeler oluşturmaktadır. Fotografik dil ile oluşan ifade biçimleri, izleyicide ilgi, merak, beğeni gibi duyguları harekete geçirerek, kurulmak istenen iletişimin gücünü artıran gerçekci görüntülerdir. Fotografik dilin, Grafik Tasarım alanında bir ifade biçimi olarak başlangıcı ve gelişimi, fotoğrafın kullanım biçimleri, fotoğrafı tasarlama süreci, izleyici ile kurduğu ilişki, fotoğraf ile tavır yaratmak, ikonik etki, tipografiyi fotoğraflamak, fotoğrafçı-tasarımcı ilişkisi ve fotoğraf editörlüğü hakkında bilgilere yer veren bu rapor; "Grafik Tasarım Disiplini'nde Fotoğrafı Okumak, Fotoğrafla Anlatmak" konulu kitapta yer alan bilgilerle pekiştirmeyi hedefleyen bir bakış açısı sunmaktadır.