Özet
Mekan kimliği ve kullanıcı kimliği birçok faktör ile birlikte birbirini etkilemektedir. Eğitim mekanları ise bireyin kendini var etme sürecindeki rolü sayesinde bu etkileşimin baskın olarak gözlemlendiği mekanlar özelliğini taşımaktadır. Bu çalışmada, bireysel varoluşun mekanın varoluşu üzerindeki ve mekansal varlığın bireyin varoluşu üzerindeki etkileri incelenmektedir.Bu amaç doğrultusunda birinci bölümde, çalışmanın amaç ve kapsamının belirlenmesi sağlanarak çalışılacak sınırlar çizilmiştir. Eser metninin oluşum sürecinde izlenecek olan yöntem yine bu bölüm aracılığıyla sunulmuştur. Çalışmanın anahtar kavram ve tanımlarının açıklandığı ikinci bölümde, mekan ve kimlik kavramları farklı disiplinler çerçevesinde incelenmiştir. Ayrıca çalışmanın ana karakterlerinden olan eğitim mekanları ve bu mekanların tarihsel süreci tanımlanmıştır. Üçüncü bölümde eğitim mekanları ve kullanıcı kimliğini etkileyen faktörler incelenmiştir. Bu bağlamda kimlik türleri, mekansal algı ve kendini var etme sürecinde eğitim mekanlarının etkisi karşılaştırmalı olarak ele alınmıştır. Dördüncü bölümde ise önceki bölümlerde verilen tanım ve analizler ışığında, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Merkez Binası incelenmiştir. İnceleme sonrası sonuç bölümünde ise; Eğitim yapılarının ve kullanıcıların birbiri üzerindeki etkilerinin Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Merkez Binası ölçeğinden ayrılarak bu günü ve geleceğine yönelik öngörüler ve öneriler yapılmıştır.