Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzer, Nevzat Oğuz
dc.contributor.authorTemel, Selda Cansu
dc.date.accessioned2022-06-20T20:17:01Z
dc.date.available2022-06-20T20:17:01Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/1215
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018.en_US
dc.description.abstractİlköğretim okullarının mimari başarısı, planlama aşamasında alınan kararlara bağlıdır. Kent içerisinde okul arsalarına ayrılan alanların fiziksel durumu ve bölgenin yapılı çevresi, okulların mekân örgütlenmesini biçimlendiren faktörlerdir. Okul, açık ve kapalı bütün kullanım alanları ile eğitime hizmet etmektedir. Resmi eğitim mekânları olan derslikler ve derslik dışı eğitim mekânları olan teneffüs alanları, eğitim sürecinde aktif rol almaktadır. Teneffüs alanlarının tasarımı derslik mekânları kadar önemlidir. Okullarda yapılan gözlem ve araştırmalar sonucu, teneffüs mekânlarının mimari olumsuzluklar ve yetersizlikler barındırdığı fark edilmiştir. Tez konusuna kaynaklık eden bu tespit çerçevesinde çalışma ele alınmıştır. Bu bağlamda, tez çalışmasının ilk bölümünü; konunun amacı, kapsamı ve yöntemi oluşturmaktadır. Tez çalışmasının ikinci bölümü; ilköğretim okullarının yerleşim kararlarından oluşmaktadır. Burada okulların arsa seçimi ve seçilen arsa üzerinde yerleşim kararlarına etkisi olan doğal ve yapılı çevre incelenecektir. Eğitim yapılarının arsa kullanımında belirlenmiş ulusal ve uluslararası standartlar, literatür çalışması olarak ele alınacak, örnekler ile desteklenecektir. Tez çalışmasının üçüncü bölümünde; okul arsalarının kullanımında belirleyici olan açık ve kapalı mekânların örgütlenme biçimleri incelenecektir. Bir teneffüs mekânı olan sirkülasyonun plan şemasına olan etkisi, örnekler ve standartlar üzerinden anlatılacaktır. Tez çalışmasının dördüncü bölümünde; tezin ana sorunsalı olarak belirlenen teneffüs mekânları yer almaktadır. Yurtiçi ve yurtdışı ilköğretim uygulamalarında mevcut durum, belirlenmiş standartlar ve örnekler üzerinden değerlendirilecektir. İlköğretim eğitiminde teneffüsün yeri, önemi ve çocukların mekân algısına etkisinin neler olduğu bu doğrultuda sorgulanacaktır. Ardından açık ve kapalı teneffüs alanları kullanım fonksiyonlarına göre incelenecektir. Tez kapsamında gerçekleştirilen alan çalışması için İstanbul'un Üsküdar ilçesi seçilmiş ve resmi ilkokullar literatür verileri doğrultusunda incelenmiştir. Nicel ve nitel veriler ışığında incelenen 39 adet ilkokula, tezin diğer bölümleri içerisinde örnek çalışmalar olarak yer verilmiştir. Sonuç bölümünde ise; ilk dört bölümden elde edilen bulguların değerlendirilmesi yapılacaktır.en_US
dc.format.mediumxxii, 243 sayfa : renkli resim, plan, harita ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim yapıları -- Tasarım ve planlaren_US
dc.subjectMimari tasarımen_US
dc.subjectKentsel planlamaen_US
dc.titleİlköğretim okullarının vaziyet planı kararları ve bir eğitim mekânı olarak açık-kapalı teneffüs alanlarının tasarımına etkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Anabilim Dalı, Bina Bilgisi Programıen_US
dc.institutionauthorTemel, Selda Cansuen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0072342en_US
dc.identifier.yrd9B68C268-4E75-4614-A8D7-CE42E08587C8en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster