Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAtay, Güldehan Fatma
dc.contributor.authorSarman, Göksu
dc.date.accessioned2022-06-20T20:17:09Z
dc.date.available2022-06-20T20:17:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/1238
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021.en_US
dc.description.abstractMimarlık bilgisi somut ve kanıtlanabilir kurallar çerçevesi ile tanımlabilecek bir bilgi seti içermemektedir. Disiplinin hem teorik hem de uygulama alanına sahip olması onu çok farklı dinamikler ile dönüşen bir yapıya dahil etmektedir. Mimarlık eğitimi akademik sistemlerin oluşmasından önce ele alınan usta-çırak yöntemli eğitim modelinden günümüzde üniversiteler çerçevesinde ele alınan tanımlamalara ulaşmıştır. Farklı dönemlerde ele alınan pedagojik yaklaşımlar değişkenlik göstermiş ve zamanla yaşanan değişim dönemlerine paralel şekilde kendisini güncellemiştir. Gerek disiplinin kendi içerisinde ihtiyaç duyduğu yenilenmeler gerekse de mimarlık disiplini dışarısında etkileşim içerisinde olduğu diğer alanlarda yaşananlar sonrasında talep edilen adapte olma ya da güncellenme ihtiyaçları hem mimarlık pratiği hem de teoriyi kapsamasından ötürü mimarlık eğitimi için kaçınılmaz hale gelmiştir. Bugün mimarlık okulları sahip oldukları yapılanmalar, müfredatlar, uygulama biçimleri ya da dahil oldukları ve kurdukları ağlar ile çeşitlilik göstermektedir. Ortak olarak beslendikleri geleneksel akademik temellerden, içerisinde bulundukları şartlara adapte olarak farklılaşmaktadır. Eğitim veren kurumların bulundukları iç ve dış dinamikler sonucunda belirli taleplerin karşılanması adına çalışmalar yapmaları da kaçınılmaz olmaktadır. Tarihsel sürece bakıldığında geleneksel eğitim modellerinde, içerisinde bulunduğu dönemin şartlarına uygun düzenlemeler ele alınmış; gerek akademi içerisinden gerekse de akademik sınırların dışarısından yalnızca mimar ya da tasarımcı kimliğine sahip olan katılımlarla kalmayıp çok çeşitli kişilerin de dahil olduğu girişimler uygulanmıştır. Formel eğitim, bugün kurumlar bazında enformelleşme çalışmalarına dahil olan uygulamalar yürütmektedir. Eğitime enformel yaklaşımların eklenmesi ile birlikte ele alınan yaklaşımlar ölçekleri, esneklikleri gibi özellikleri ile öğrencilerin, kurumların ve genel olarak toplumun ihtiyaçlarına hızlı bir şekilde uyum sağlamaya izin verebilmektedir. Bu enformel deney alanlarının artması, öğrencilerin sadece okullar içerisinde değil farklı ortamlarda da üretme biçimlerini çoğaltmalarını ve çeşitlendirmelerini teşvik etmektedir. Tez içerisinde formel eğitim kurumlarından bağımsız ya da yarı bağımlı olarak ele alınan enstitü örnekleri kapsamında mimarlık eğitimin formel-enformel birlikteliği içerisinde konumlandığı alanlar incelenmektedir. Formel eğitim dışında yer alan bu ortamlar sundukları farklı tasarım yaklaşımları, yapma biçimleri, ilişki ağları, fiziksel mekanları gibi çok çeşitli dinamikleri ile içerisinde yer alan aktörlere farklı vizyonlar sunabilme potansiyelleri barındırması bakımından formel eğitim için örnek alınabilecek yapılar kurmaktadır. Bu enformel yaklaşımlar ile mimarlık eğitimi formel sistemler adına umut vadeden örneklere sahip olmaktadır.en_US
dc.format.mediumxxii, 129 sayfa : renkli resim ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMimarlık eğitimien_US
dc.titleMimarlık eğitiminde formel-enformel ilişkisi : enstitülerin mimarlık eğitimine etkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Anabilim Dalı, Bina Bilgisi Programıen_US
dc.institutionauthorSarman, Göksuen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0076590en_US
dc.identifier.yrd8B282C3A-87D5-384E-8C3E-843F9FEC9B94en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster