Özet
Günümüzde eğitimden beklentilerin değişmesiyle ve teknolojinin eğitimde
kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte, bilgisayar animasyonları, öğrenme kalitesini
arttırmak amacıyla eğitim sürecinde kullanılmaktadır. Öğretim-öğrenim
kavramlarının içeriği incelendiğinde korkunun hâkim olduğu, kurallarla dolu,
söylenenin ezberlenip tekrarlandığı bir eğitim sürecinden; öğrenciden gelen sorular,
araştırmalar, merak, problemin gerçekten anlaşılıp çözülmesi ve bireyin mutluluğu
üzerine kurulu yeni bir anlayışa geçiş söz konusudur. Bu aşamada teknoloji ve
bilgisayar desteğinden de yararlanılmaktadır. Bilgisayar animasyonları, özellikle
görselliğin ve canlandırmanın önemli bir yer tuttuğu Fen ve Teknoloji Dersi gibi
derslerde, öğrencinin konuyu anlayıp, zihninde önceki bilgi şemalarıyla ilişkilendirip
yeni bir anlamlı şema haline getirmesinde öğrenciye yardım etmektedir. Bu
çalışmada, bilgisayar animasyonlarının eğitim sırasında, öğrencinin konuyu
öğrenmesine yardımcı olarak kullanılınca, öğrenme düzeyi ve bilgisayar
animasyonları arasındaki ilişki, başarı testi uygulanarak bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler : Bilgisayar animasyonu, bilgisayarlı öğrenim, fen ve teknoloji
dersi, eğitim teknolojisi