Mimar Sinan Fine Arts University Institutional Repository

DSpace@MSGSÜ digitally stores academic resources such as books, articles, dissertations, bulletins, reports, research data published directly or indirectly by Mimar Sinan Fine Arts University in international standarts, helps track the academic performance of the university, provides long term preservation for resources and makes publications available to Open Access in accordance with their copyright to increase the effect of publications.

Search MSGSÜ

Show simple item record

dc.contributor.advisorEren, Cengiz
dc.contributor.authorHatırnaz, Aslı Akyıldız
dc.date.accessioned2022-06-20T20:22:16Z
dc.date.available2022-06-20T20:22:16Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/1669
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractTasarım eğitimi, öğrencileri, eğitim süreleri boyunca, karşılaştıkları tasarım problemlerine işlevsel ve yaratıcı çözümler üretmeye yönlendirmektedir. Dolayısıyla tasarım eğitimi, öğrenciye mesleki beceriyi ve bilgiyi, özgün ve yenilikçi tasarım ürünleri ortaya koyabilme yetisini kazandırmaya yönelik kapsamlı bir programı içerir. Tasarım eylemi temel prensipler doğrultusunda şekillenir. Bir planlama ve problem çözme süreci olarak da değerlendirilen tasarım eylemi, temel tasarım ilkeleri doğrultusunda şekillenir. Tasarım eğitiminin hedeflerinden biri de, öğrencilere tasarım ilkelerinin kavratılmasıdır. Tasarım eylemini gerçekleştirebilmek, işlevsel ve estetik gereksinimlere cevap veren, özgün ve yenilikçi tasarım ürünleri ortaya koyabilmek, yaratıcı düşünmeyi gerekli kılmaktadır. Tez kapsamında, yaratıcılık olgusu tanrısal nitelikte bir yaratma edimi olarak değil, herkesin az ya da çok sahip olduğu, öğretilebilir ve geliştirilebilir nitelikte bir düşünme sistemi olarak ele alınmaktadır. Tasarım eğitiminde yaratıcılığı geliştirmeye yönelik olarak önerilen deneysel çalışma Tasarım Döngüsü olarak adlandırılmakta ve yapılan uygulama çalışmaları ile ortaya konulmaktadır.en_US
dc.format.mediumXX, 277 y. : rnk. res., şkl., çzm. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTasarım eğitiminde yaratıcılığı geliştirmeye yönelik yöntem önerisi: Tasarım döngüsüen_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Ana Bilim - Ana Sanat Dalıen_US
dc.institutionauthorHatırnaz, Aslı Akyıldızen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0053393en_US
dc.identifier.yrd87C838E2-1743-4D27-91E8-D13A9CD696EFen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record