Mimar Sinan Fine Arts University Institutional Repository
DSpace@MSGSÜ digitally stores academic resources such as books, articles, dissertations, bulletins, reports, research data published directly or indirectly by Mimar Sinan Fine Arts University in international standarts, helps track the academic performance of the university, provides long term preservation for resources and makes publications available to Open Access in accordance with their copyright to increase the effect of publications.Search MSGSÜ
Tasarım eğitiminde yaratıcılığı geliştirmeye yönelik yöntem önerisi: Tasarım döngüsü
| dc.contributor.advisor | Eren, Cengiz | |
| dc.contributor.author | Hatırnaz, Aslı Akyıldız | |
| dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:22:16Z | |
| dc.date.available | 2022-06-20T20:22:16Z | |
| dc.date.issued | 2010 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/1669 | |
| dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010. | en_US |
| dc.description | Kaynakça var. | en_US |
| dc.description.abstract | Tasarım eğitimi, öğrencileri, eğitim süreleri boyunca, karşılaştıkları tasarım problemlerine işlevsel ve yaratıcı çözümler üretmeye yönlendirmektedir. Dolayısıyla tasarım eğitimi, öğrenciye mesleki beceriyi ve bilgiyi, özgün ve yenilikçi tasarım ürünleri ortaya koyabilme yetisini kazandırmaya yönelik kapsamlı bir programı içerir. Tasarım eylemi temel prensipler doğrultusunda şekillenir. Bir planlama ve problem çözme süreci olarak da değerlendirilen tasarım eylemi, temel tasarım ilkeleri doğrultusunda şekillenir. Tasarım eğitiminin hedeflerinden biri de, öğrencilere tasarım ilkelerinin kavratılmasıdır. Tasarım eylemini gerçekleştirebilmek, işlevsel ve estetik gereksinimlere cevap veren, özgün ve yenilikçi tasarım ürünleri ortaya koyabilmek, yaratıcı düşünmeyi gerekli kılmaktadır. Tez kapsamında, yaratıcılık olgusu tanrısal nitelikte bir yaratma edimi olarak değil, herkesin az ya da çok sahip olduğu, öğretilebilir ve geliştirilebilir nitelikte bir düşünme sistemi olarak ele alınmaktadır. Tasarım eğitiminde yaratıcılığı geliştirmeye yönelik olarak önerilen deneysel çalışma Tasarım Döngüsü olarak adlandırılmakta ve yapılan uygulama çalışmaları ile ortaya konulmaktadır. | en_US |
| dc.format.medium | XX, 277 y. : rnk. res., şkl., çzm. ; 29 sm. | en_US |
| dc.language.iso | tur | en_US |
| dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.title | Tasarım eğitiminde yaratıcılığı geliştirmeye yönelik yöntem önerisi: Tasarım döngüsü | en_US |
| dc.type | artThesis | en_US |
| dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Ana Bilim - Ana Sanat Dalı | en_US |
| dc.institutionauthor | Hatırnaz, Aslı Akyıldız | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
| dc.identifier.demirbas | 0053393 | en_US |
| dc.identifier.yrd | 87C838E2-1743-4D27-91E8-D13A9CD696EF | en_US |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [493]
Proficiency Theses in Art















