Özet
Mobilya, ortaya çıktığı andan itibaren içinde bulunduğu kültürün ve teknik olanakların etkisiyle şekillenmiştir ve biçim dili ile üretildiği döneme, yere, tasarımcısına ve kullanıcısına ait imler taşımaktadır. Zaman içerisinde bu dilin farkına varılması ise mobilyayı, sembollerin bilinçli programlandığı bir iletişim aracına dönüştürmüştür. Günümüzde sanatçı ve tasarımcılar mobilya formunu ideoloji, fikir, duygu veya herhangi bir kavramı iletmek için; toplum düzeni, yaşam koşulları, çevre kirliliği gibi pek çok konu hakkında görüş ve felsefe bildirmek için bir sembol olarak kullanabilmektedir. Bu çalışmada öncelikle sembolleşen mobilya sanatsal ve felsefi boyutta ele alınmış; ortaya bir takım tasarım ve üretim yöntemleri çıkarılmıştır. Ardından mobilyada sembolik biçimlenişin güncel bir analizini yapmak için günümüz sosyo-kültürel, ekonomik ve teknolojik koşulları, toplum dinamikleri, tasarımcı/kullanıcı faktörleri ile birlikte ele alınarak incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Biçim dili, Sembol, Simge, İletişim, Mobilya Tasarımı, Sosyal Analiz, Teknolojik Boyut.