Özet
Küreselleşme ile başlayan dönüşüm süreci planlama yaklaşımları ve kentlerle
birlikte, imaj kavramı kentsel imaj kavramının algısının da değişmesine neden
olmuştur. Kent imajı, kentin kimliği ile bağlantılı gelişen, kent yaşamının temel
parçaları üzerinden okunan, hatırlanabilirlik ve algılanabilirlik temalı bir kavramdır.
Kent kavramının küreselleşmeye bağlı değişmesi ile ortaya çıkan hız ve rekabet
politikaları kentsel imaj kavramının kentler için üretilen bir etiket haline gelmesine
neden olmuştur. Bu yeni kent imajının kent mekânına yansıması ise kentsel projeler
üzerinden gerçekleşmeye başlamıştır. İstanbul ise tarih boyunca coğrafyası, tarihi
ve kültür özellikleri ile her zaman dünya genelinde özel kentlerden biri olmuştur.
İstanbul’u özel yapan nitelikleri aynı zamanda İstanbul’un kimlik ve belleğinin de bir
önemli bir parçasını oluşturmakta ve İstanbul Kent İmajı’nı simgelemektedir. Bu
çalışma kapsamında İstanbul için üretilen imaj söylemleri ve bu söylemlere bağlı
gündeme gelen projelerin İstanbul’un gerçek imaj öğeleri ve imajı üzerindeki etkileri
analiz edilmeye çalışılmıştır.