Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBilgiseren, H. Ozan
dc.contributor.authorGençcelep, Basri
dc.date.accessioned2022-06-20T20:27:22Z
dc.date.available2022-06-20T20:27:22Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2197
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017.en_US
dc.description.abstractFotoğrafın icadının toplum üzerindeki etkisi yadsınamaz. Sanatsal, belgesel, ve endüstriyel (reklam) alanlarda farklı bağlamlar ve işlevlerde bulunan fotoğraf yüzyıllardır kullanılagelmiştir. Tüm bu alanlardaki sınırlar aslında kapital tüketim ağıyla belirlenmiş birbirinden oldukça farklı olgulardır. Ancak konunun temelinde fotoğraf üretimi, yaratıcı bir zihnin diğerlerinden farklı bir bakış açısıyla "imaj" oluşturulması amacıyla ortaya konulduğu güçlü ifade aracıdır. Bu çalışmanın konusu olan reklam fotoğrafı "bir iletişim formu" olarak fotoğrafın üretici ve tüketici denklemindeki yerini irdelemektedir. Reklam fotoğrafı, ürün ya da hizmetin hedef kitle tarafından algılanmasında başat bir rol üstlenmekte olup kapitalist ekonominin içerisinde sağlam bir biçimde konumlanmıştır. Bu nedenle fotoğrafçının tek başına yaratıcılığının dışa durumundan ziyade ortada büyük bir ekip çalışması vardır ve finalize edilmiş olan iş ortaya konulurken içeriğinde ekonomik kaygılardan oluşan farklı dinamikler barındırmaktadır. Bu araştırma, yöntem olarak reklam fotoğrafının marka ve imaj üzerindeki etkisine dair kurumsal analizleri ve örnekleri kapsamakla birlikte, ülkemizde bu alanda çalışan sektörün önde gelen reklam fotoğrafçılarıyla gerçekleştirilen bire bir röportajları da içermektedir. Bu çeşit bir yöntemin uygulanmasının nedeni teorik bilgilerin somut uygulamalarla pekiştirmesini sağlamaktır. Yaratıcı sürecin evrelerine fotoğrafçının katkısı bağlamında; sanat, eğitim, teknik beceri ve bunların haricinde tüketim toplumunun, kapitalist ekonominin etkileri-olarak denklemle bütünleşmiş halde bulunan ve yıllar içinde kazanılmış eşsiz deneyimlerin fotoğrafçıların ilk ağızdan derlenmesi oldukça önemlidir. Sonuç olarak görsel sanatlar ve fotoğraf eğitimi alan, reklam fotoğrafçılığı alanında da uzmanlaşmak isteyen öğrenciler için bu tez önemli bir kılavuz ve 21. yüzyıl pratiklerinde reklam fotoğrafının oluşum sürecine dair kapsamlı bir bakış olarak değerlendirilebilir.en_US
dc.format.mediumxiii, 179 sayfa : resim ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklam fotoğrafçılığıen_US
dc.subjectFotoğrafçılık, Sanatsalen_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.titleReklam fotoğrafının marka imajına katkısıen_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Fotoğraf Anasanat Dalı, Fotoğraf Programıen_US
dc.institutionauthorGençcelep, Basrien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0072028en_US
dc.identifier.yrdFD1019AA-DFD2-40C1-AF33-BF0607A0C47Den_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster