Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Michael Jarrell’in müzik dili ve “Sillages” adlı yapıtının I. bölümünün analizi ile solo soprano, vokal üçlü ve orkestra için “Soirée Gothique”
dc.contributor.advisor | Manav, Özkan | |
dc.contributor.author | Dündar, Emre | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:28:02Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:28:02Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/2288 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019. | en_US |
dc.description | cilt I-II | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Jarrell'in Congruences serisinin ikinci yapıtı olan, flüt, obua, klarnet ve orkestra için Sillages adlı yapıtının I. bölümünü konu almaktadır. Yapıt öncelikle içine yerleştiği estetik bağlamı üzerinden, kültür-tarihsel çizgideki konumlanışıyla ele alınmıştır. Sillages üzerinden, Jarrell'in orkestra müziği besteciliği stratejileri, gelenekle bağları, bu bağların sıklaştığı ve gevşediği noktalar ayrı ayrı irdelenmiştir. Her eser başka bazı eserlerin sonucudur. Bu bağlamda, üç tahta üflemeli çalgı ve orkestra için bestelenen bu konçertant yapıtı hazırlayan süreç, besteciyi besleyen eğilim ve gelenekler üzerinden ele alınmıştır. Ardından, bestecinin müzik dilinin bileşenleri ayrı başlıklar altında incelenmiş, en nihayetinde, Sillages'ın yekpare bir bütün oluşturan ilk bölümünün müzikal analizi bölme ve kesitlerine ayrıştırılarak yapılmıştır. Sonuç bölümünde, Sillages'ın bu çalışmada odaklanılan ilk bölümünün estetik çerçevesi özetlenmiş, söylem bütünlüğü içinde ne ifade ettiği, hangi sorunsalları konu edindiği ve hangi teknik ve yöntemlerle gerçekleştirildiği tartışılmıştır. | en_US |
dc.format.medium | 2 cilt <2 cilt birarada: iv, 72+ 68 sayfa> : nota ; 30 cm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Jarrel, Michaell, 1958- | en_US |
dc.subject | Besteciler -- İsviçre | en_US |
dc.subject | Müzik -- 20. yüzyıl | en_US |
dc.subject | İzlenimcilik, Müzikte | en_US |
dc.subject | Müzik, Fransız | en_US |
dc.subject | Konçerto | en_US |
dc.subject | Senfonik müzik | en_US |
dc.title | Michael Jarrell’in müzik dili ve “Sillages” adlı yapıtının I. bölümünün analizi ile solo soprano, vokal üçlü ve orkestra için “Soirée Gothique” | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı, Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Dündar, Emre | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0074552 | en_US |
dc.identifier.yrd | C5C04A65-8323-FA42-81CA-3A8B767A5035 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [493]
Proficiency Theses in Art