Özet
Bu eser metni Salvatore Sciarrino'nun Quaderno di Strada adlı yapıtının metin-müzik ilişkisi bağlamında çözümlenmesine odaklanır. Bestecinin genişletilmiş çalım tekniklerine yaklaşımı, bu tekniklerle yer yer sınırları zorlaması, orkestrasyonu ve ayrıca metni, müzikal/kompozisyonel hedefler doğrultusunda ele alış biçimi, bu eser metninde Salvatore Sciarrino'nun seçilmesinin başlıca nedenleridir. Her biri ayrı bir metni müziklendiren 13 bölümden oluşan eser, bariton solo ve 15 çalgı için bestelenmiştir. Bu çalışma kapsamında her bölüm, farklı dönem ve coğrafyalardan seçilen metinlerin müzikal karşılıkları, çalgısal ve vokal teknikler, orkestrasyon ve kurucu figürler/motifler bakımlarından tek tek ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Quaderno di Strada, Sciarrino'nun kendine özgü ekonomik diliyle çeşitli sembolleri, metaforları, imgeleri biriktirdiği ve bunları müziğe aktardığı bir "Yol Defteri"dir. Anahtar Kelimeler: Salvatore Sciarrino, Quaderno di Strada, Çağdaş Müzik,Çağdaş İtalyan Müziği, Çağdaş İtalyan Bestecileri, 20. Yüzyıl Müziği, 21. Yüzyıl Müziği, Metin-müzik İlişkisi, Söz-ses İlişkisi, Müzik ve Edebiyat.