Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Britanya’da savaş sanatçılığı ve fantastik peyzajda ritim ve simge
dc.contributor.advisor | İskender, Kemal | |
dc.contributor.author | Avcı, Başak | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:31:35Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:31:35Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/2365 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017. | en_US |
dc.description.abstract | Bu Tez, birinci bölümde 1940larda Kuzey Avrupa'da özellikle İngiltere'de görsel sanatların devlet faaliyetiyle ilişkisini, WAAC (The War Artists' Advisory Committee) olarak bilinen Kenneth Clark başkanlığındaki Savaş Sanatçıları Danışma Komitesini dikkate alarak, biçimsel değerlerin oluşmasındaki tarihi, sosyal ve bölgesel tanımlarını inceler. İkinci bölümde II. Dünya Savaşı sırasında özellikle önemli olan ulusal karakter ve birlik duygusuyla ressamların biçimsel eğilimleri çerçevesinde yaptıkları sanatın anlamını, 1933'de Savaş Sanatçısı Paul Nash liderliğinde 'Unit One' olarak kurulan İngiliz sürrealist eğilimli grubun 1936 yılındaki Londra sergisi ve 1945'de WAAC'ın gerçekleştirdiği final sergisine odaklanarak sembolleri gerçeküstü boyutlarıyla tartışır. Kenneth Clark'ın savaş propagandasının sanatı güçlendirdiği yönündeki iddiaları, aynı zamanda, sanatsal uygulamanın doğayla ilişkisini yararlılığı konusundaki varsayımlarını güçlendiren sembollerin formülasyonu, o çağdaki diğer resim sanatı anlayışından farkı ortaya konarak değerlendirilir. Sonuç bölümde sanatsal yaratı içinde bulunan birey olarak, resimsel eylem aracılığıyla tecrübe ettiğim zihinsel ve toplumsal yapımın göstergesi olan form kurgumda ortaya çıkan düşünceler ışığında meydana getirdiğim resimlerimin yaratı sürecimle ilişkisi eser metin çalışması olarak somutlaştırılır. | en_US |
dc.format.medium | vii, 61 sayfa : renkli resim ; 30 cm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sanat -- Büyük Britanya | en_US |
dc.subject | Sanatçılar -- Büyük Britanya | en_US |
dc.title | Britanya’da savaş sanatçılığı ve fantastik peyzajda ritim ve simge | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı, Resim Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Avcı, Başak | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0070758 | en_US |
dc.identifier.yrd | 33880182-81B7-4B50-B4F5-A02EC4BB5300 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [486]
Proficiency Theses in Art