Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorZeytinoğlu, Emre
dc.contributor.authorKurucu, Ekin Akalın
dc.date.accessioned2022-06-20T20:31:48Z
dc.date.available2022-06-20T20:31:48Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2445
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019.en_US
dc.description.abstractSanatın en temel konularından olan ve prehistoryadan günümüze varlığını devam ettiren kadın figürünün yer aldığı betimlemeleri sadece estetik anlamda değerlendirmeye kalkmak büyük bir yanılgı olacaktır, zira kadının toplumsal bir varlık olması bizi farklı sorunsallara ve anlam arayışlarına çoktan itmiştir. Kadın prehistoryadan günümüze toplumsal yapıların geçirdiği süreçlerin etkisiyle birbirinden farklı ve hatta zıt temsiliyetlere bürünmüş, bu zaman zarfında ortaya çıkan kadın betimlemeleri de tüm bu yaşananlardan etkilenmiştir. Genel anlamda toplumsal yapıların hangi aşamalardan geçerek günümüze geldiği ve bu bağlamda kadının rolünde nasıl bir seyir izlendiği hem sosyo-kültürel hem de sanatsal açıdan önem taşımaktadır. Prehistoryadan günümüze çok geniş bir zaman çerçevesinde ele alınan bu çalışma, günümüzde halen pek çok alanda kendini hissettiren kadın cinsiyetinin toplumlar üzerindeki algı sorununun temellerine ve günümüze kadar gelen gelişim aşamalarına, konuya sanattan ve özelinde seramik sanatından okumalara da yer vererek ışık tutmayı amaç edinmiştir. Prehistoryadan günümüze konunun gidişatında belirleyici olan zaman dilimleri çerçevesinde var olan kadın betimlemelerinin özellikle yer aldığı çalışmada her bir bölüm günümüz seramik sanatındaki yorumlamalara yer verilerek sonlandırılmıştır. Sonuç olarak; prehistoryadan günümüze kadının konumu ve statüsü yaşadığı toplumun ekonomik, dinsel, siyasal, kültürel, vb. koşulları çerçevesinde, kendisinden bağımsız olarak belirlenmiştir ve prehistoryadan günümüze yansıyan betimlemeleri de toplumun kadına yaftaladığı temsiliyetlerin bir nevi kılığı olmuştur ve de olmaktadır. Bu noktada kadının kendi cinsinin hakları ve konumu adına verdiği uzun soluklu mücadele ve kadın sanatçıların bu mücadeledeki rolü mühimdir.en_US
dc.format.mediumxxvi, 241 sayfa : resim ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKadın -- Tarihen_US
dc.subjectSeramik sanatı -- Tarihen_US
dc.subjectKadın, Sanattaen_US
dc.subjectTemsiliyeten_US
dc.titlePrehistoriyadan günümüze kadın temsiliyeti ve günümüz seramik sanatındaki yorumlarıen_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Seramik ve Cam Tasarımı Anasanat Dalı, Seramik Tasarımı Programıen_US
dc.institutionauthorKurucu, Ekin Akalınen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0075211en_US
dc.identifier.yrd107A4109-A3C9-EF47-AC87-B3DC669E0BAAen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster