Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Türk sineması-seyirci ilişkisi
dc.contributor.advisor | Şekeroğlu, Sami | |
dc.contributor.author | Atalar, Mustafa Mert | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:31:51Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:31:51Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/2458 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2016. | en_US |
dc.description.abstract | Türk sinemasının 2000'li yıllarda gösterdiği gelişme, pek çok kişi tarafından oldukça olumlu görülmektedir. Oysa ki günümüz Türk sineması detaylı olarak incelendiğinde sektörde çok dengesiz bir yapı olduğu görülmektedir. Çok fazla izlenen birkaç filmin yanında, neredeyse hiç izlenmeyen pek çok film bulunmaktadır. Türk sinemasının 1960-1975 yılları arasındaki yapısı ile günümüzdeki yapı karşılaştırıldığında aradaki fark açıkça ortaya çıkmaktadır. Türk sineması 1960-1975 yılları arasında kendine özgü bir üretim sistemi oluşturmuş ve bu sayede tüm Türk halkı tarafından büyük ilgi görmüştür. Bu sistem yıllar içinde bozulunca sinemamızda büyük bir düşüş yaşanmış ve 1990'lı yılların başında sinema sektörü yok olma noktasına kadar gelmiştir. Günümüz sineması, o dönemki durumla kıyaslandığında elbette ki daha iyi durumdadır ancak bugünkü verileri rekor olarak değerlendirmek ve sinemamızın çok iyi bir durumda olduğunu söylemek oldukça yanlıştır. Sinemamızın yıllar içinde geçirdiği değişim, toplumumuzun kültürel değişimiyle doğru orantılıdır. Şüphesiz ki bir toplumun ortak kültürü bir anda değişmez. Kültürel değişim, farklı etkenlerin bir araya gelmesi sonucu, uzun yıllar içinde, yavaşça gerçekleşir. Bir toplumun kültürünün bozulması, o toplumun yaşayışını, dilini, gelenek-göreneklerini, dinini, doğasını ve bilimini etkilediği kadar sanatını da etkilemektedir. Türk sineması da toplumdaki kültürel bozulmanın doğrudan etkilediği alanlardan biridir. | en_US |
dc.format.medium | v, 162 sayfa : renkli resim ; 30 cm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Türk Sineması -- Tarih | en_US |
dc.subject | Seyirci | en_US |
dc.subject | Kültür | en_US |
dc.title | Türk sineması-seyirci ilişkisi | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sinema-TV Anasanat Dalı, Sinema TV Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Atalar, Mustafa Mert | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0068094 | en_US |
dc.identifier.yrd | 2A444B09-4BE5-45BD-A3E8-F1287F07E2DE | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [486]
Proficiency Theses in Art