Abstract
Hazırgiyim Sektöründe Tasarım Süreçleri ve Marka Oluşturma Yöntemleri başlıklı çalışma; Türk tekstil ve hazırgiyim sektörünün günümüzdeki konumunun özetlenmesi yanı sıra giysi tasarımcılarının uluslararası alanda rekabet edebilecek, verimli çalışabilen marka sistemleri oluşturabilmeleri için bilimsel tasarım yönetiminin gerekliliğinin vurgulandığı Giriş, sonrasında; Tekstil ve Hazırgiyim Sektörü, Hazırgiyimde Tasarım ve Üretim Süreçleri, Hazırgiyim İşletmelerinde Yönetim ve Marka Oluşturma başlıklı bölümlerden oluşmaktadır. İkinci bölümde Tekstil ve Hazırgiyim Sektörü başlığı altında, dünyada ve Türkiye'deki tekstil ve hazırgiyim sektörünün gelişim sürecinin kısa bir özeti yapılarak, giysi tasarımcısının sektördeki konumu ele alınmış ve görev tanımı yapılmıştır. Üçüncü bölümde Hazırgiyimde Tasarım ve Üretim Süreçleri, araştırmalar ve sektörel deneyimlerle birleştirilerek ele alınmış ve örneklerle açıklanmıştır. Dördüncü bölüm olan Hazırgiyim İşletmelerinde Yönetim ve Marka Oluşturma başlığı altında ise, bilimsel yönetim kuramları ve öncü isimler kısaca tanıtılmış, yönetim, tasarım yönetimi, marka kavramının kısa tarihi ile marka olabilmenin temel bilgileri verilmiştir. Marka oluşturmaya örnek olarak, farklı ülkelerden tekstil markaları kendi markasını yaratmak isteyen giysi tasarımcılarına tanıtılmış, adı geçen markaların hedef kitle, marka imajı, marka kimliği, marka konumlandırması hakkındaki ayırt edici ipuçları örnek ve fotoğraflarla desteklenerek irdelenmiştir. Sonuç bölümünde, giysi tasarımcılarının çalışacakları veya kuracakları üretim işletmelerinde, tasarım ekibinin görevlerini kurumsal hedeflere ulaşılabilecek şekilde belirleyerek yönetebilmeleri ve marka oluşturabilmek için rehber olabilecek düzeyde deneyime dayalı bilgileri, tespitleri, önerileri içeren sonuçlar yer almaktadır. ANAHTAR KELİMELER ; Tekstil, Tasarım, Tasarımcı, Hazırgiyim, Marka, Tasarım Yönetimi,