Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAyan, Aydın
dc.contributor.authorÇevik , Hasan
dc.date.accessioned2022-06-20T20:32:24Z
dc.date.available2022-06-20T20:32:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2580
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017.en_US
dc.description.abstractİskandinav toplumları kendilerine has özellikleriyle uygarlık tarihindeki en önemli, etkili topluluklardan olmuştur. Bu toplulukların bilinen en yaygın adı Viking'dir. Bu toplumlar Danimarka, Norveç, İsveç, Finlandiya, İzlanda, Faroe Adaları, Aland Adaları ve Grönland Nordik ülkelerinden oluşmaktadır ve gerek kültürel ortam, insan doğası gerekse de coğrafi yapısıyla Avrupa'nın diğer topluluklarından farklı özellikler ortaya koyarlar. Doğanın toplumların yaşamı, kültürleri, mizacı ve sanatı üzerindeki etkisinin belirleyiciliği önemlidir; çevresel şartlar insana dair her şeyi biçimlendirmekte temel bir rol üstlenir. Kuzey Avrupa'nın sert, zorlu, soğuk, buzlarla kaplı coğrafyası da İskandinavya'nın uygarlık tarihindeki konumunda belirleyici olmuştur; bu belirleyicilikten İskandinav sanatçılar da doğrudan etkilenmişlerdir. İskandinav Resim sanatı 19.yy başından itibaren Norveç sanatının en büyük ismi olarak kabul edilen Johan Christian Dahl'ın öncülük ettiği Romantizmin etkisinde bir Görünü Resmi olarak karakterini oluşturmaya başlamıştır. Görünü resmi İskandinav sanatçılar için anavatanlarının olağanüstü, yüce doğasını tanıtma, yüceltme amacında "milli" bir mesele olurken aynı zamanda da doğayla kurdukları ruhsal ilişkinin birer simgesel yansıması haline de gelmiştir. Anahtar Kelimeler: Doğa, Doğacılık, Simge, Simgecilik, İskandinav Resmi, Tinsellik, Yüce.en_US
dc.format.mediumxvi, 129 sayfa : renkli resim ; 29 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResim, İskandinaven_US
dc.subjectSanat, İskandinaven_US
dc.subjectDoğaen_US
dc.subjectDoğacılıken_US
dc.subjectSimgeen_US
dc.subjectSimgeciliken_US
dc.subjectTinselliken_US
dc.subjectYüceen_US
dc.titleİskandinav sanatında görünü resmine simgesel yaklaşımlaren_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı, Resim Programıen_US
dc.institutionauthorÇevik , Hasanen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0072744en_US
dc.identifier.yrd95B6BA86-0DEB-1641-8EDD-531F96D618F6en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster