Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSuner, Canan
dc.contributor.authorPilici, Aliona
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:19Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:19Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3021
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractİnsanlık tarihinde uygarlıklar, bir önceki deneyimleri, birikimleri üzerine kendi yeniliklerini ekleyerek kendi kültürlerini oluşturmuşlardır. Bu birikimler günümüz kültürünün temel taşıyıcılarını belirlemiştir. Bugün içinde yaşadığımız görsel kültürün izdüşümlerini eski çağlardan başlayarak oluşan gelişen sembollerde bulabiliriz. Eski çağlarda ortaya çıkan sembolik anlatımlar, genel geometrik biçimlerin oluşması ve onların anlamlandırılması ile ortaya çıkmıştır. Bu işaretler zaman içinde evrensel kültürel kodlara dönüştü. Başlangıçta kare, daire ve üçgen türevleri gibi biçimlerden oluşan semboller, zamanla nesnelerin görselleştirilmesi ile zenginleşip tüm kültürlerde ortak anlamlar oluşturan sembolik ifadelere dönüşmüştür. Özellikle Kapitalizmin gelişmesi, Aydınlanma, sanayideki teknik gelişmeler, kitle kültürü, gelişen medya, giderek görselleşmesini sağlamıştır. Küresel ölçekte üretilen ve tüketilen ürünlerin kimlik problemlerinin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Sanayi toplumu sonrasında Fransız düşünür Baudrillard; değişim değerlerinin kültürel bir olgu tarafından belirlendiğini, kapitalizmin (birikimin) oluşumunda imge ve işaretlere bağımlılığın oluştuğunu vurgulamaktadır. Bu da çağımızda tüketim toplumunun (imaj toplumları) en önemli iletişim imgesinin logo olmasını sağlamıştır. Alt yapısını geçmiş sembolik anlatım birikiminden alan logo markaların taşıyıcısı olmuştur. Çağımızda medya ve kültür endüstrisiyle dayatılan markalar, geçmişin mitolojik nesnelerinin işlevlerini üstlenerek ?ikon? haline dönüşmüşlerdir. Ve giderek günümüzde tüketim nesneleri ikonlardan oluşan imgelerle donatılmıştır.en_US
dc.format.mediumXII, 176 y. : kimi rnk. res., şkl., tbl. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTarihsel süreçte sembolden ikona: logoen_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Anasanat Dalı Grafik Tasarımı Programıen_US
dc.institutionauthorPilici, Alionaen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0049510en_US
dc.identifier.yrd83E45A08-366B-42B9-9DE6-375DC64406A3en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster