Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBektaş, Dilek
dc.contributor.authorNiyazioğlu, Mehmet Sinan
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:19Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:19Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3023
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstract"Ürün ve Tüketici İlişkisi Bağlamında Sık Tüketim Ürünü Ambalajlarında İkonlaşma Yapıları", başlıklı sanatta yeterlik tez çalışması, pazarlama iletişimi ambalaj odaklı marka örneklerinin ikonlaşma biçim ve süreçlerini, endüstriyel ve ekonomik olduğu kadar, kültürel boyutuyla analiz etmeyi amaçlamaktadır. İçerdiği ürünü bir kimlik ve değerler sistemi içerisinde tüketicisine sunan ve tüketim toplumlarındaki gündelik yaşamı, ihtiyaç duyulan sık tüketim ürünlerinin gereksiniminden öte, kavram ve değerlerin tüketimi ekseninden ürün ve tüketici ilişkisini tanımlayan ambalaj tasarımında, içerik (mesaj) ve biçimin (ambalajın) ayrılmaz bir bütüne dönüşmesi, birbirleriyle özdeşleşmesiyle ikonik kimlik kazanma durumlarını, tarihsel süreç ve güncel pazarlama iletişimindeki konumlandırma modelleriyle birlikte ele almaktadır. Tez çalışması, ürünlerin ne oldukları kadar, ortaya çıktıkları dönemlerin kültürel bağlamı içerisinde toplumlar tarafından nasıl algılandıkları ve kimliklendirildiklerini, endüstriyel, siyasal, sosyolojik gelişmeler ve çağ dönümlerindeki kırılma noktalarıyla ilişkilendirerek, netleştirmeye çalışmaktadır. Böylece bu çalışma, ambalaj tasarımını, ürünün fiziksel özelliklerine yüklenmiş kültürel anlamların kodlanarak sistematize edildiği görsel iletişim dilinin tasarımı ve tüketici kimliğinin inşa edilişi ekseninden incelemektedir. Tez yedi bölümden oluşmaktadır; tezin ele alınış biçiminin belirtildiği birinci bölüm olan girişten sonra, ambalaj tasarımının ve kimliklendirme modellerinin tarihsel sürecini kapsayan ikinci bölüm, endüstri ürünü olan işlenmiş mamülün kültürel dünyaya eklemlenmesini sağlayan tasarım ve pazarlama iletişimi içeren üçüncü ve dördüncü bölüm, gündelik ve geçici dünyadan kalıcı dünyaya eklemlenmeyi kurumsal bir iletişim yapısı ekseninden ele alan marka müzeleriyle ilgili beşinci bölüm, ikonlaşma yapılarını inceleyen altıncı bölüm ve sonucun yer aldığı yedinci bölümü içermektedir. Çalışmanın odaklandığı ana mesele, bizlerin tüketim tercihlerini yönlendiren ikonik kimlik kazanmış marka örneklerinin, gündelik yaşamın kültürel dilini, nesnel ve simgesel işlevleri üzerinden nasıl biçimlendirdiğini grafik tasarımın görsel iletişim dili ve görsel anlam üretimi ekseninden sorgulamaktır.en_US
dc.format.mediumXXIII, 337 y. : res. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÜrün tasarımıen_US
dc.subjectAmbalaj tasarımıen_US
dc.subjectAmbalajlamaen_US
dc.subjectAmbalaj tasarımıen_US
dc.subjectAnlam üretimi, biçim,en_US
dc.subjectdolaysız pazarlama,en_US
dc.subjectgörsel kodlama sistemi, gösterge, içerik, ikon, ikonografi, işaret,en_US
dc.subjectkampanya, kimliklendirme, klişe, konumlandırma, koruma, malzeme, marka, mecra,en_US
dc.subjectmedya, mesaj, mit, nesneleştirme, öz değer, özdeşleşme, pr, reklam, rollendirme,en_US
dc.subjectsergileme, simgesel, tanımlama, ürünleştirme, yaratıcı endüstriler, Yenien_US
dc.subjectReklamcılık, zamansal süreçen_US
dc.titleÜrün ve tüketici ilişkisi bağlamında, sık tüketim ürünü ambalajlarında ikonlaşma yapılarıen_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Anasanat Dalı Grafik Tasarımı Programıen_US
dc.institutionauthorNiyazioğlu, Mehmet Sinanen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0050395en_US
dc.identifier.yrd51B7B024-2A88-4A64-8E7B-94892BC77F17en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster