Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİzer, Ayşegül
dc.contributor.authorTekcan, Gözde Eda
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:21Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:21Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3033
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractEkslibrisler kitapların ilk sayfasına yapıştırılan ve kitabın kime ait olduğuna dair bilgi veren, boyutları kitabın içinde kullanılması amacıyla baskı alanı 13 cm kareyi geçmeyen küçük iletişim araçlarıdır. Kitap sahibi için tasarlanmış bir görselin kalıba aktarılıp çoğaltılması ile oluşturulan bu küçük boyutlu grafikler, üzerlerinde "...'nın kütüphanesinden" anlamına gelen ekslibris yazısı ile kitap sahibinin adını mutlaka taşır. İlk basılı kitabın çıkışıyla aynı tarihlerde, kitabı koruma amacı ile 15. yüzyılda Avrupa'da doğmuş olan ekslibris, ilerleyen yüzyıllarda iletişim işlevini çoğaltarak kitap sahibinin temsiliyeti ve kişinin imajını taşıyan bir itibar nesnesi olma amacı ile ön plana çıkmıştır. Her iki işlevinde de ekslibris kişiye özel tasarlanan, zamana ve işleve dayalı bir iletişim aracı olmuştur. Bu çalışmanın ilk bölümünde ekslibrisin çıkış nedeni olan kitabın tarihçesine yer verilirken, o dönemdeki toplumsal yapısı ele alınmıştır. Ekslibrisin tarihçesi anlatılmış, çıktığı dönem Rönesans'ta toplumsal yapı ve buna bağlı ortaya çıkan sanat ve sipariş konusuna değinilmiştir. İkinci bölümde ekslibrisin bir iletişim aracı olarak, ilk yıllarından günümüze kadar geçen süreçteki gelişimi ve bugün geldiği noktadaki işlevi ve dönüşümü tartışılmıştır. Üçüncü ve son bölüm ise tarihsel gelişim içinde seçilmiş ekslibrislerin belgelenmesi ve dönemlerine göre kompozisyon, tipografi, koleksiyoncu ve tasarımcı bağlamında iletişim aracı olarak okumalarının yapıldığı bölümdür. ANAHTAR KELİMELER: Ekslibris, İletişim, Tasarım, Araç, İşlev, Koleksiyon, Siparişen_US
dc.format.mediumIX, 208 y. : kimi rnk. res., şkl. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEkslibrisen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectTasarımen_US
dc.subjectAraçen_US
dc.subjectİşleven_US
dc.subjectKoleksiyonen_US
dc.subjectSiparişen_US
dc.titleBir iletişim aracı olarak ekslibris ve işlevien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Tasarım Anasanat Dalı Grafik Tasarımı Programıen_US
dc.institutionauthorTekcan, Gözde Edaen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0055544en_US
dc.identifier.yrdD59A6D9E-4286-4D9F-9312-A74E4E7CD9F2en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster