Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİzer, Ayşegül
dc.contributor.authorÖzgen, Dalsu
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:22Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:22Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3036
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractYirminci Yüzyılın son çeyreğindeki büyük teknolojik gelişmeler, her alanda iletişimi yeni baştan şekillendirmiş ve özellikle görsel iletişim, küreselleşen Dünya'da daha da önem kazanmıştır. Teknolojik ilerlemelerin bir sonucu da, hareketli dijital ortamların artması ve yaygınlaşması olmuştur. Taşınabilir akıllı telefonlardan, bina yüzeylerini kaplayabilen dijital ekranlara kadar, bir çok boyutta ve farklı amaçlarla kullanılan hareketli ortamlar, günlük yaşamın bir parçası haline gelmiştir. Bu nedenle, hareket tasarımı, görsel iletişim tasarımı kapsamında hiç olmadığı kadar önemli bir konuma ulaşmıştır. Bu çalışmada, grafik tasarımcıların, görsel iletişimdeki bu gelişmelerden doğan arz ve beklentileri karşılayacak şekilde yetiştirilmeleri amacıyla, Grafik Tasarım lisans eğitim programları baştan irdelenmiştir. Öncelikle, Türkiye'de ve Dünyada, önemli Üniversitelerde yer alan Grafik Tasarım Eğitim Programları incelenmiş ve büyük çoğunluğunda henüz hareket konusunun yeterli miktarda ve gerekli şekilde işlenmediği belirlenmiştir. Yapılan araştırmalar sonucunda, hareket temasının, temel tasarım eğitimi kapsamında, programların birinci yılında ele alınmasının uygun olacağı görülmüştür. Bu doğrultuda, "Temel Hareket Eğitimi" olarak adlandırılan bir ders tasarlanmış ve ardışık iki yarıyılda, haftada altı saatlik bir stüdyo dersi olarak işlenmesi planlanmıştır. Hareketin şekillendirilmesi, hareketin bir araya getirilmesi, hareketle öyküleme, hareketli sahnelerin kurgulanması ve hareketle etkileşim ana başlıkları altında tasarlanan ders içeriği uygulama çalışmaları ve hareketli örneklerin gösterimleri ile öğrencilere aktarılacaktır. Temel Hareket Eğitimi dersi ile, öğrencilerin, hareket okur-yazarlığı kazanmaları, yani, hareket konusunda farkındalıklarının artması ve hareketi iletişim aracı olarak kullanma becerisini geliştirmeleri hedeflenmiştir.en_US
dc.format.mediumXIV, 200 y. : rnk. res., tbl., kimi rnk. şkl., rnk. grafik ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleGrafik tasarım lisans programlarında temel hareket eğitimi ders önerisien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Tasarım Anasanat Dalı Grafik Tasarımı Programıen_US
dc.institutionauthorÖzgen, Dalsuen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0057240en_US
dc.identifier.yrdAEC7ED20-CB68-495A-BD33-A690CA138C1Aen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster