Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Tarihten günümüze Batı Anadolu uygarlıkları heykel sanatında taşın işlenişi
dc.contributor.advisor | Büyükerman, Önder | |
dc.contributor.author | Başoğlu, Emre | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:37:26Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:37:26Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/3049 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005. | en_US |
dc.description | Kaynakça var. | en_US |
dc.description.abstract | Anadolu, bin yıllara yayılan bir zaman dilimi içinde çeşitli uygarlıklara dayanan zengin bir tarihsel birikimi toprakları içinde barındırmıştır. Bu zengin kültür mirasının önemli yanlarından biri mermer kültürünün dünyaya Anadolu, özellikle Batı Anadolu'dan yayılmış olmasıdır. Mimari ve heykel sanatı eserlerinde mermerin kullanımına başka hiçbir coğrafyada bu denli önem verilmemiştir. Tarihte tercih edilen taş cinsleri ve biçimlendirme teknikleri ile günümüzde heykeltraşların kullandıkları taş cinsleri ve yöntemler arasındaki benzer yanlar, taşın ocakta başlayıp heykel haline dönüşene kadar olan yolculuğu taş ile yeni tanışmaya başlayan heykel öğrencileri için yararlı olabileceği düşünülen bu çalışmanın temelini oluşturmaktadır. Bu çalışmada antik taş ocaklarının incelenmesi, bu ocaklardan çıkarılan taşlardan biçimlendirilen eserlerin müze ve açık alan araştırmaları ile başlayan, bu konular üzerinde uzman kişiler ile yapılan konuşmalar, çeşitli basılı kaynakların incelenmesi, gezi ve incelemeler ile devam eden bir çalışma yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmalar sonucunda geçmişte kullanılan heykel biçimlendirme yöntemleri ile, günümüz yöntemleri arasındaki benzerlikler saptanmış, kullanılan taş cinslerinde heykel sanatı açısından her iki dönemde de benzer özelliklerin arandığı, ve bu özelliklerin heykel sanatçıları açısından olumlu sonuçları irdelenmiştir. ANAHTAR KELİMELER: Heykel, Taş, Mermer, Batı Anadolu Heykel Sanatı, Taş Biçimlendirme Teknikleri | en_US |
dc.format.medium | XIII, 162 y. : res., şkl. ; 29 sm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Heykel | en_US |
dc.subject | Taş | en_US |
dc.subject | Mermer | en_US |
dc.subject | Batı Anadolu Heykel Sanatı | en_US |
dc.subject | Taş Biçimlendirme Teknikleri | en_US |
dc.title | Tarihten günümüze Batı Anadolu uygarlıkları heykel sanatında taşın işlenişi | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Heykel Anasanat Dalı Heykel Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Başoğlu, Emre | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0046313 | en_US |
dc.identifier.yrd | 44620ABD-74A2-4A0E-B955-132F9F1DAD9E | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [486]
Proficiency Theses in Art