Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Merkez simgeselliğin heykelde yansıması
dc.contributor.advisor | Büyükerman, Önder | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Ercan | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:37:28Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:37:28Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/3053 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010. | en_US |
dc.description | Kaynakça var. | en_US |
dc.description | N-Güzel Sanatlar | en_US |
dc.description.abstract | Sanat yapısı gereği simgeseldir. Aklın kavramlarıyla sanatı anlamlandırma çabası sezgisel olanı sınırlamak olacağından sonuç sınırlı bir bilgiden öte geçmeyecektir. Sanat hakkında bir anlayışa ulaşmak için insanı, diğer varlıklardan ayıran en önemli niteliklerinden biri olan simgeleştirme yeti ve becerisi açısından ele almak gerekir. Bilinçli ya da bilinçsiz her insanda var olan bu yetinin anlaşılması için insanın varoluşla nesnel ve özsel (duyusal ve sezgisel) ilişkisinin birlikteliğinin irdelenmesi gerekir. Bu da bilincin, simgesel alanın dinamikleriyle yani bilinçdışıyla (bilinçaltı-bilinçüstü birlikteliği) - dil ve düşünceyle - psişeyle - duyularla - mitler ve arketiplerle olan simgesel etkileşiminden doğan sezgisel düşünce ve anlayışla mümkün olabilir. Varoluş alanının tümü (dışsal ve içsel) bilince simgesel olarak yansır. Bu simgesellik de yansıdığı bilincin düzeyine, niteliğine göre anlam kazanır ve bu anlayıştan sanat bir yorum olarak doğar. Yorum, bir ilkeye bağlı olandır. Farklılıkları, zıtlıkları birliğe getiren her neyse ilke odur ve o merkezdir (self).Anahtar Kelimeler: Sezgi, Simge, Merkez Simgeselliği, Bilinçdışı, Sanat. | en_US |
dc.format.medium | V, 66 y. : rnk. res. ; 29 sm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sezgi | en_US |
dc.subject | Simge | en_US |
dc.subject | Merkez Simgeselliği | en_US |
dc.subject | Bilinçdışı | en_US |
dc.subject | Sanat | en_US |
dc.title | Merkez simgeselliğin heykelde yansıması | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Heykel Anasanat Dalı Heykel Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Yılmaz, Ercan | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0053729 | en_US |
dc.identifier.yrd | 722D4B37-FBFE-4313-9749-00CE49F71FDB | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [486]
Proficiency Theses in Art