Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorZeytinoğlu, Emre
dc.contributor.authorKonak, Ceyhun
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:29Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:29Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3056
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractFenomenoloji, özün kendisi üzerine kurulan bir felsefe olmayıp öz görüsü üzerine, özü görüleyen bilinç üzerine kurulmuş bir felsefedir. Özü görüleyen bilincin en temel özelliği her zaman için belli bir şeyin bilinci olmasıdır. Daha açık bir şekilde söylenecek olursa her bilinç belli bir şeyin bilincidir. Bu temel özellik "bilincin yönelmişliği" olarak adlandırılmaktadır. Buna göre gerçekliğin kendiliğindenliği diye bir şey söz konusu olamaz; gerçeklik denen her zaman kendisine yönelen, bilince varılan, görülenen bir şeydir. Dolayısıyla fenomenoloji, bütün her şeyi açıklama savında olan bir felsefe dizgesi olmaktan çok, şeyleri betimleyerek anlamaya karşılık gelen özgül bir felsefe yöntemidir. Algıyla hareket edersek, sanat yapıtını anlamaya hazır hale geliriz, çünkü sanat yapıtı da duyumsanan bir bütünlüktür, sanat yapıtının anlamı deyim yerindeyse başına buyruk değildir, bağlıdır, onu açığa çıkartan bütün gösterge ve ayrıntıların boyunduruğu altındadır. Yani algı nesneleri gibi sanat yapıtınınn da doğası görülüp duyulmaktır. Bu tez duyumsanan gerçekliği ve sanatın maksadına dair fenomenolojik bir sorgulamayı içermektedir ve sanatın özellikle 20. yüzyılın başlarından günümüze değin yaşadığı büyük değişimi ve fenomenoloji felsefesinin bu süreçteki rolünün sanattaki kesişme noktalarına işaret etmektedir.en_US
dc.format.mediumV, 78 y. : kimi rnk. res. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFenomen,en_US
dc.subjectFenomenoloji,en_US
dc.subjectAlgı,en_US
dc.subjectGerçeklik,en_US
dc.subjectSanaten_US
dc.titleÇağdaş sanat bağlamında fenomenolojik gerçekliğe bakışen_US
dc.typeartThesisen_US
dcterms.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Heykel Anasanat Dalı Heykel Programıen_US
dc.institutionauthorKonak, Ceyhunen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0059040en_US
dc.identifier.yrd61433314-4624-4758-8025-5F6B4DCD17E8en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster