Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTarcan, Hülya
dc.contributor.authorCebeci, Önder
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:46Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:46Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3118
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractRomantik dönemin büyük bestecilerinden biri olan, modern piyano okulunun kurucusu Franz Liszt, gençlik yıllarından itibaren kendinden önceki ve çağdaşı başka bestecilerin eserlerine ilgi duymuştur. Liszt'in bıraktığı sayısız parafraz, fantezi, transkripsiyonlarda kullanılan ileri piyano tekniği, sonraki yıllarda modern dönemin bestecileri tarafından tekrar keşfedilmiş ve kendi piyano kullanışlarının temelini oluşturmuştur. Uyarlamalarında Beethoven veya Berlioz'un senfonik yapıtlarından başka, vokal müzik alanında da çalışmalar yapan besteci, özellikle Schubert Lied'leri ve Mozart veya İtalyan büyük opera bestecilerinin (Donizetti, Verdi, ve diğerleri) başyapıtlarını ele almıştır. Schubert'in yazısında oluşan ''kısa süreçte büyük dramatik atmosferi'' veya Mozart'ın opera tiplemelerindeki çarpıcı özellikleri, Verdi ve daha başka İtalyan bestecilerin teatral ustalıklarını birebir klavyeye aktarabilmiştir. Bu bağlamda arkadaşı ve damadı Richard Wagner'in müzik dramlarındaki orkestral ve vokal yoğunluğu aksettirebilmek için, piyano virtüozitesinde büyük aşamalar oluşturacak bir klavye kullanımına yönelmiştir (transandant teknik). Olağanüstü doğaçlama yeteneği de parafrazlarını yaratırken Liszt'e çok yardımcı olmuştur. Anahtar kelimeler: Liszt, Romantik Piyano Müziği, Opera, Parafraz, Uyarlama.en_US
dc.format.mediumV, 135 y. : nota ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleLiszt ve ses transkripsiyonlarıen_US
dc.typeartThesisen_US
dcterms.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı Piyano Programıen_US
dc.institutionauthorCebeci, Önderen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0062693en_US
dc.identifier.yrdE0F45830-B9EB-4D5F-9D50-32285569F3A7en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster