Mimar Sinan Fine Arts University Institutional Repository
DSpace@MSGSÜ digitally stores academic resources such as books, articles, dissertations, bulletins, reports, research data published directly or indirectly by Mimar Sinan Fine Arts University in international standarts, helps track the academic performance of the university, provides long term preservation for resources and makes publications available to Open Access in accordance with their copyright to increase the effect of publications.Search MSGSÜ
Çağdaş gitar müziği bestecisi Carlo Domeniconi’nin “Koyunbaba” adlı eseri ve Kazım Çokoğullu’nun “Tanburi Mustafa Çavuş’un şarkısı üzerine fantezi” adlı çalışması
| dc.contributor.advisor | Bucak, Selen | |
| dc.contributor.author | Çokoğullu, Kazım | |
| dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:37:46Z | |
| dc.date.available | 2022-06-20T20:37:46Z | |
| dc.date.issued | 2013 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/3119 | |
| dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013. | en_US |
| dc.description | Kaynakça var. | en_US |
| dc.description.abstract | 20. yüzyılda var olmuş sanat akımlarının çokluğu, müzik sanatı ile uğraşan ve bu konuda üretim yapan sanatçıları zorunlu olarak farklı olma çabasına sokmuştur. Armoni anlamında yapılan devrimsel gelişmeler bestecileri salt klasik ve modern armoni anlayışını sorgulamanın yanında daha farklı bir fikir ya da fikirler arayışına sürüklemiştir. Bu amaçla farklı etnik kültürlere ait müzikler incelenmiş ve bunlardan faydalanmanın yolları aranmıştır. İtalyan besteci Carlo Domeniconi (1947-...), farklı kültürlerin yerel müziklerini incelemiş ve bu etnik unsurları eserlerinde esin kaynağı ya da melodik malzeme olarak kullanmayı amaç edinmiş bir besteci olarak, çağdaş müziğe ve de özellikle gitar repertuvarına katkıda bulunmuştur. Bu eser metni çalışmasında, yukarıda açıklanan alandaki sanatsal çalışmalara gitar repertuvarı açısından kısa bir şekilde değinilecek ardından da besteci Carlo Domeniconi' nin sanat görüşü ve solo gitar için bestelediği "Koyunbaba" eseri incelenecektir. Son bölümde ise kendi çalışmam olan "Tanburi Mustafa Çavuş"un Teması Üzerine Fantezi? isimli solo gitar parçasının kısa bir incelemesi ve notaları yer alacaktır. Anahtar Kelimeler; Modern, Müzik, Etnik, Gitar, Besteci. | en_US |
| dc.format.medium | 50 s. : nota ; 29 sm. | en_US |
| dc.language.iso | tur | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Modern | en_US |
| dc.subject | Müzik | en_US |
| dc.subject | Etnik | en_US |
| dc.subject | Gitar | en_US |
| dc.subject | Besteci | en_US |
| dc.title | Çağdaş gitar müziği bestecisi Carlo Domeniconi’nin “Koyunbaba” adlı eseri ve Kazım Çokoğullu’nun “Tanburi Mustafa Çavuş’un şarkısı üzerine fantezi” adlı çalışması | en_US |
| dc.type | artThesis | en_US |
| dcterms.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
| dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı Piyano Programı | en_US |
| dc.institutionauthor | Çokoğullu, Kazım | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
| dc.identifier.demirbas | 0059032 | en_US |
| dc.identifier.yrd | 7F667BD4-9A34-4E24-8FC7-B4F403E61A76 | en_US |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [493]
Proficiency Theses in Art















