Mimar Sinan Fine Arts University Institutional Repository
DSpace@MSGSÜ digitally stores academic resources such as books, articles, dissertations, bulletins, reports, research data published directly or indirectly by Mimar Sinan Fine Arts University in international standarts, helps track the academic performance of the university, provides long term preservation for resources and makes publications available to Open Access in accordance with their copyright to increase the effect of publications.Search MSGSÜ
9-12 yaş grubundaki çocuklarda flüt eğitimine başlama yöntemleri
| dc.contributor.advisor | Manav, Özkan | |
| dc.contributor.author | Uludere, Ayla | |
| dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:37:58Z | |
| dc.date.available | 2022-06-20T20:37:58Z | |
| dc.date.issued | 2005 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/3148 | |
| dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005. | en_US |
| dc.description | Kaynakça var. | en_US |
| dc.description.abstract | Bu çalışmayı edindiğim bilgilere, araştırma ve deneyimlerime dayanarak hazırladım. Amacım 9-12 yaş grubunda, doğru seçilmiş çocuklarla müziği ve flütü sevdirerek eğitime başlamanın önemini göstermektir. Flüt eğitimine başlamak için 9 yaş uygun mudur? İlköğretime başlama yaşı ?'dir. Bu yaş okulda sistemli ders alma, okuma yazma becerisi kazanma, daha uzun süre konsantrasyon sağlama gibi özelliklerin geliştiği yaştır. Prof. Dr. Haluk YAVUZER' in Okul Çağı Çocuğu adlı kitabında belirttiği gibi "somut işlemler" veya "ilkokul çağı" dönemi adı verilen 6-12 yaş dönemindeki çocuklarda somut düşünce gelişir. 1 Somut düşünce, çocuğun gözüyle görebildiği, duyu organlarıyla temas edebildiği eşya ve olaylar üzerindeki çok boyutlu mantıksal düşünce şeklidir. Bu evrede mantıksal düşünmenin yanı sıra sayı, zaman, mekan, boyut, hacim, uzaklık kavramları yerleşmeye başlar. Okul çağındaki bir çocuğun başlıca düşünsel özelliği "gruplama yeteneğine" sahip oluşudur. Buradan sınıflama, sıralama dizileme, değişmezlik, sayı ve mekan kavramları oluşur. Bu yaşlarda çocukların ritim ve nota değerlerini algılayışı kolaylaşır. Üflemeli çalgılar eğitiminde bilinçli nefes kullanımı çok önemlidir. Normal gelişmiş çocuklarla flüte başlamak için en verimli yaşların 9-12 arası olduğu gözlemlense de, daha küçük yaşlarda da eğitime başlamak kuşkusuz olasıdır. | en_US |
| dc.format.medium | II, 75 y. : nota, tbl. ; 29 sm. | en_US |
| dc.language.iso | tur | en_US |
| dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.title | 9-12 yaş grubundaki çocuklarda flüt eğitimine başlama yöntemleri | en_US |
| dc.type | artThesis | en_US |
| dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı Üfleme ve Vurma Çalgılar Programı | en_US |
| dc.institutionauthor | Uludere, Ayla | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
| dc.identifier.demirbas | 0046105 | en_US |
| dc.identifier.yrd | 75ADD349-B812-4F1F-B1B1-AADAB53A201F | en_US |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [493]
Proficiency Theses in Art















