Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Mozart’ın KV 495 no’lu mi bemol majör korno konçertosu’nun müzikal analizi ve korno tekniği açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Bucak, Selen | |
dc.contributor.author | Azimzade, Şirin Begüm | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:38:00Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:38:00Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/3155 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014. | en_US |
dc.description | Kaynakça var. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı modern kornonun gelişiminde, doğal kornonun geçirdiği gelişim evrelerini inceleyerek, kornoya getirilen yenilikler ve benzerlikleri ortaya çıkarmaktır. Bu bağlamda Mozart'ın korno için bestelediği KV.495 no'lu Mi Bemol Majör konçerto'nun, doğal korno tekniğine göre yazılmış olmasına rağmen, modern kornoya uyarlanmış doğal korno teknikleri uygulanarak çalınabileceğinin de gösterilmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada incelenen doğal korno teknikleri; sağ el hareketleri, ağız pozisyonu şekil ve esnekliği, süslemelerin kullanılış biçimi, ağız boşluğu değişiklikleri ve hava akımından yararlanma yöntemleri gibi başlıklardan oluşmaktadır. Ayrıca doğal korno tekniğinin etkileri, doğal armonik tonlamalar ve değişik ses renkleri de araştırılmıştır. Bu çalışmada kornonun tarihsel gelişimine kısa bir göz attıktan sonra eserin genel özellikleri ve kornonun kullanılış şekli ayrıntılı olarak incelenmeye çalışılmıştır. Bu metin gelecekte bu konçertoyu çalacak olan korno sanatçılarına da yol gösterebileceği düşünülerek yazılmıştır. Anahtar kelimeler: Korno, Mozart, Kv 495, tarihçe, teknik, sağ el hareketi, ağız pozisyonu, doğal korno. | en_US |
dc.format.medium | VIII, 85 y. : nota ; 29 sm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Mozart’ın KV 495 no’lu mi bemol majör korno konçertosu’nun müzikal analizi ve korno tekniği açısından incelenmesi | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dcterms.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı Üfleme ve Vurma Çalgılar Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Azimzade, Şirin Begüm | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0063676 | en_US |
dc.identifier.yrd | 7EBA00F1-8B6A-424E-835F-7387074F579A | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [486]
Proficiency Theses in Art