Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOrmancı, Zekai
dc.contributor.authorSomel, Şebnem
dc.date.accessioned2022-06-20T20:38:31Z
dc.date.available2022-06-20T20:38:31Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3240
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractSanat maddeyi boşluğa katan, zamana taşıyan, insani farkındalıklara vesile eden bir deneyimdir. Sanat eseri bu deneyimin aracısı olmaya niyetlenen insani bir kalıntıdır. Sanat deneyimi somut maddesinden ziyade, anca, kişisel ve toplumsal birikim dönemi olan yaratı sürecinde insana, yaşama ve zamana karışır. Dolayısıyla vesile yada geçici belirlilik sayabileceğimiz sanat eserinden ziyade, yaratı süreci, nispeten, daha kalıcı sayılabilir ve insan var oldukça da devamlılık içerir. İnsan doğal düzene dahil etmeyi amaçladığı yapay düzende klonlamaya dek varan teknik başarı gösterirken, yapay ürünü olan sanat eserinde ise yapım sayılabilecek her tür netleşmeyi yapmacık kılacak yüzleşmeleri göze alarak sanatı yaşam deneyimine, hatta doğal düzene kaynaştırmayı hedefleyebilmiştir. Bu hedefte madde ne kadar "boş" olana dönüşürse "boş" olan da yapay düzeni o kadar sahte kılabilmektedir. Fakat "boş" olan gerçek idraki ne gerçeğin ne de sahtenin değil, sadece "her ne ise o olanın" kendine tanıklık edebilme cesaretiyle en azından kendine ve keşke evrene karşı doğallaşması gerektiğini fark etmek demektir. "Günümüz Resminde Yaratı Süreci," adlı bu sanatta yeterlik eser metni, metinle birlikte sunulan serginin, katalogun ve de resim-şiir projelerinin kişisel sürecimdeki netleşmelerinden ziyade bu süreci belirginleştiren yaşama ve sanata dair farkındalıkların alt yapısını yukarda bahsedilen anlayış çerçevesinde ortaya koymaya, bunu da Modernizm'den Post-Modernizm'e, oradan da günümüzün çoğul anlayışlarına varan bir kesitte örnekleyerek sunmaya gayret eden bir çalışmadır. Bu tez tarihsel bilgileri kişisel yoruma vesile etmek amacıyla kullanır. Tezin önsözü de, giriş ve özet bölümü de sonuç bölümü gibi tezin her bir parçasında tekrar eden ve çeşitlenen pek çok biçimde ortaya çıksa da kişisel açıdan özet sayılabilecek en net anlayış, iletmeye heveslendiğim en can alıcı kişisel idrak sonuç bölümünde belirtilmektedir. Anahtar kelimeler: sanat, süreç, yaşam, resim, deneyim.VII The preface, the summary or the introduction parts of this thesis can in fact be found in all around the pages; and the leading personal outcome which I am mostly anxious to share with you and for this reason the real abstract of this thesis is in the last chapter. Key words: art, process, life, painting, experience.en_US
dc.format.mediumXIII, 190 y. : res. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectsüreşen_US
dc.subjectYas?amen_US
dc.subjectResimen_US
dc.subjectdeneyimen_US
dc.titleGünümüz resminde yaratı sürecien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalıen_US
dc.institutionauthorSomel, Şebnemen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0045906en_US
dc.identifier.yrdB8F3F4D8-9725-418C-A246-AD104D1CBA53en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster