Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇolak, Esma
dc.date.accessioned2022-06-08T18:32:52Z
dc.date.available2022-06-08T18:32:52Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpJek5UVTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/325
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, öğretmenlerin mesleki öğrenme topluluğu uygulamalarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi ve bu uygulamanın yapılandırmacı ders planı hazırlama becerisi ile yapılandırmacılık ve yapılandırmacı ders planı anlayışlarında oluşturduğu değişimin incelenmesidir. Araştırmada sekiz haftalık bir süreçte yapılandırmacı anlayışa dayalı ders planı hazırlama konusunda yürütülen mesleki öğrenme topluluğu uygulaması örnek olay olarak ele alınmıştır. İlkokul düzeyinde görev yapmakta olan dört sınıf öğretmeni çalışmanın katılımcıları olarak belirlenmiştir. Odak grup görüşmeleri, metaforlar ve doküman incelemesi yoluyla veri toplanmıştır. Araştırmada uygulamadan önce ve sonra yapılan odak grup görüşmelerinden edinilen veriler, betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Oluşturulan metaforlar tablolaştırılmış, kodlanmış ve metaforlara ait açıklamalar doğrudan alıntı ile verilmiştir. Uygulamadan önce ve sonra hazırlanan ders planlarını değerlendirmek için "Ders Planı Puanlama Anahtarı" kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin mesleki öğrenme topluluğuna ilişkin olumlu görüşleri olduğu ve bu uygulamanın ders planlarında yapılandırmacı anlayışa doğru bir değişim yarattığı ortaya çıkmıştır. Elde edilen sonuçlara bağlı olarak öneriler getirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the study is to determine the opinions of teachers about professional learning community (PLC) practices, and examine the change caused by this practice on their constructivist lesson planning skills, constructivist lesson plans (CLP) and constructivism comprehensions. In the research, the professional learning community practice being carried out regarding preparation of constructivist lesson planning in an eight weeks period has been addresses as case study. Four class teachers, serving at the level of primary school, have been determined as the participants of the study. Data has been collected through focus group meetings, metaphors and document review. In the research, the results obtained before and after the practice have been analyzed by descriptive analysis method. The metaphors formed by the teachers have been tabulated, coding has been made for the metaphors and the explanations -relevant to the metaphors formed- have been provided by direct citation. The "Lesson Plan Rubric" has been used in order to assess the lesson plans prepared before and after the practice. As the result of the research, it has emanated that the teachers have positive opinions regarding professional learning community, and that this practice creates a change towards constructivist comprehension in lesson plans. Depending on the obtained results, suggestions have been brought.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofEğitim ve Bilimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleÖğretmenlerin Mesleki Öğrenme Topluluğundaki Yapılandırmacı Ders Planı Hazırlama Deneyimleri: İlkokul Öğretmenleriyle Yapılmış Bir Örnek Olay Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeTeachers' Experiences in a Professional Learning Community on The Constructivist Lesson Planning: A Case Study Among Primary School Teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.volume42en_US
dc.identifier.issue190en_US
dc.identifier.startpage189en_US
dc.identifier.endpage209en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTWpJek5UVTVPUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster