Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
İran çağdaş ressamları ve resimlerime yansımaları
dc.contributor.advisor | Demirci, Tanju | |
dc.contributor.author | Nozari, Laleh | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:38:41Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:38:41Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/3263 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008. | en_US |
dc.description | Kaynakça var. | en_US |
dc.description.abstract | Kamülül mülk İran çağdaş sanatını öncüsü olarak (1906) dan itibaren kendi farkını batı üslubuna yönelerek gösterdi. Hurdan yola çıkarak İran çağdaş resim sanatını dört dönemde incelemek mümkün. İlk dönem Sanaye Mostazrafe medresesi Kemülülmülk tarafından kurularak başladı. Plastik sanatlar bu dönemde gelişmeye başladı. İkinci dönemde birinci dünya savaşı sonrası batı kültürü yabancı hocalar tarafından İran'a empoze edildi. 3. dönemin başlangıcı olan 1958 senesinde Tahran'dabienalin gerçekleşmesiyle başladı. Bu dönemde resim sanatı boyut atladı ve 1961'degüzel sanatlar üniversitesi kurularak faaliyete geçti. 4. dönem olan 1979'da ise yılının başlangıcıyla İran devrimiyle birlikte başlayan dönem olarak inceleniyor. Bu dönemde eski ressamlar yurtdışına yerleşmeye başladı. Bu olay genç nesile fırsat doğurdu 1981senesinde İran - Irak savaşının başlamasıyla Fresk ve poster sanatları din ve politika etkisi altında kalarak gelişmeye başladı. Bu dört dönemde sanat sahnesinden inmeyen bazı ressamların çalışmalarını inceleyip, onların başlattığı yolun benim sanatım üzerindeki etkilerini mercek altına alıyorum. | en_US |
dc.format.medium | VII, 62 y. : rnk. res. ; 29 sm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İran çağdaş resmi | en_US |
dc.subject | İran sanatı | en_US |
dc.title | İran çağdaş ressamları ve resimlerime yansımaları | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı Resim Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Nozari, Laleh | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0048533 | en_US |
dc.identifier.yrd | F7AAFFD2-AA53-4793-8975-64351E02CE27 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [486]
Proficiency Theses in Art