Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorZeytinoğlu, Emre
dc.contributor.authorAkşit, Dürnaz
dc.date.accessioned2022-06-20T20:38:44Z
dc.date.available2022-06-20T20:38:44Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3268
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractBu çalışma benim Arte Povera hakkındaki düş kırıklığımı açıklamamla başlıyor. Arte Povera metinlerini okuyunca çok heyecanlanmış; sanat eserlerini görünce `yoksul malzeme' olsa bile kulanımının çok çeşitli biçimlerde olabileceğini anlamıştım. Donald Judd'ın işlerinin arasına bir parça kanlı keçe sıkıştırmak benim hayalini kurduğum `yoksul sanat' değildi. Yoksulluğun anlamı gereksinimlerin eksikliği olarak sefaleti ve acınası durumları da çağrıştırır. Tarihte henüz yoksulluğun olmadığı bir dünyanın hayali bile kurulamazken varsıllığa karşı felsefi bir görüş ortaya çıkmıştı. Önce Doğulu filozoflar sonra Eski Yunan'da Kinikler ve Stoacılar gerçek köleliğin öfke, mal veya güç gibi kişinin kendi tutkularına boyun eğmesi olduğunu sezgisel olarak anlamışlardı. Bu düşünceden hareketle asgari gereksinimlerle yaşamayı seçmişlerdi. Yoksulluğun her çeşidi sanat yapıtlarını etkilemiştir. Bu çalışma bazı yoklukların çeşitlerini ve sonuçlarını saptamak üzere bugünün görsel sanatlarını gözden geçirecek: değerlerin yokluğu, devamlılığın yokluğu, umudun yokluğu. Bugünkü durum üzerinde kısaca durulduktan sonra görsel sanatlar tarihinde yokluğun etkisi araştırılmaya çalışılacak. Eski Yunan'da, filozoflar; Rönesansta azizler; sanat yapıtlarının `yoksul' temaları olarak görülmeye başlandı. Onlar(filozoflar ve azizler) yoksul bir hayatı kasıtlı olarak seçtiklerinden onların durumunda gereksinimlerin yokluğundan söz edilemez. Barok dönemde ilk sıradan yoksullar görülmeye başlandı. Bazı detaylardan, belirli bakış açılarından vazgeçmek, geleneksel kabullerden vazgeçmek daha ileri bir görmeye ve algılamaya götürebilir. Empresyonizm bu tip eksiltmenin en bilinen örneğidir. Yaratıyı gözde yakalayan-retinal algıempresyonistler için konu, yoksul konular dahil önemli olmadı. İki büyük savaş ve onların arasındaki dönemde avangard devrimler birbirini izledi. Bu yıllar insan ırkı açısından acılı olmasına karşın 20. yüzyılda sanat, özellikle görsel sanatlar büyük gelişme gösterdi. Bu çalışmada resimde yoksulların görünme süreci, bunun resim diline etkileri araştırıldı. Yoksul malzemenin sanatsal malzeme olarak kullanılması tartışıldı. Ve en sonunda indigenmiş kompozisyonlu yüzeylerde çimentoyu nasıl kullandığımı açıklamaya çalıştım. Niçin benim işlerimin bir çeşit `yoksul sanat' olması gerektiğini göstermeye çalıştım.en_US
dc.format.mediumXI, 92 y. : rnk. res., fot. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÇağdaş sanatta yoksulluken_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı Resim Programıen_US
dc.institutionauthorAkşit, Dürnazen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0050386en_US
dc.identifier.yrd2C700076-F6E6-455C-87A8-115A3BFB2C65en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster