Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSekban, Nedret
dc.contributor.authorPekünlü, Zeyno
dc.date.accessioned2022-06-20T20:38:49Z
dc.date.available2022-06-20T20:38:49Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3277
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstract1950 sonrasında Türkiye Cumhuriyeti siyasi ve sosyo-ekonomik olarak büyük değişimler yaşamaya başlamıştır. Bir yandan çok partili rejime geçilmesi, CHP iktidarının değişebilir olduğunun görülmesi, DP ile başlayan süreçte ekonominin liberalleşmesi ve Avrupa piyasalarıyla bütünleşme çabaları, "kurucu devlet" imgesinde zayıflamaya yol açmıştır. Diğer yandan ordunun sık sık siyasi hayata müdahale etmesi, kurucu elitlerin devamı olan kadroların, kitlelerin siyasetteki ve iktidar mücadelesindeki söz haklarını yok sayması anlamına gelmektedir. DP iktidarıyla başlayan süreçte aydının ayrıcalıklı konumu ortadan kalkmaya başlamış, iktidarlar yavaş yavaş ancak sürekli olarak kendilerine bir faydası olmadığını düşündükleri kültür-sanat alanından desteklerini çekmiş, o güne kadar rejimle ittifak halinde olan aydınların devletle olan özsel bağları çift taraflı olarak gevşemeye başlamıştır. Yine de Cumhuriyet epistemolojisinin merkezinde olan bilgiyi araçsallaştırma anlayışı, devlete rağmen aydınların `halka inme', `halka rağmen halk için' üretme, bilgiyi-sanatı `halka götürme' gibi sorumluluklarını bırakmamaları sonucunu doğurmuştur. Bir yandan yeni olanı ülkede uygulamakla yükümlü olma, diğer yandan bu 'yeni'nin 'halk' tarafından anlaşılmasından da sorumlu olma bağlamı, aydınlarda sürekli bir yetersizlik duygusunu tetiklemiştir. "Buralı olan ne? Bizim olan, özgün bir ulusal sanat anlayışını nasıl yaratmalıyız?" sorusu sanat tartışmalarının merkezinde yer almaya devam etmektedir. Bu temel düşüncenin bütün bir Cumhuriyet tarihine yayılmış olmasının sonucunda, kültürel modernite tarihi "Gelenekten nasıl yaralanmalıyız?" sorusuna verilmiş, verilmeye çalışılmış cevaplardan oluşmaktadır. 1980'li yıllar toplumsal hayatı ve entelektüel varoluş şekillerini kökünden sarsıncaya kadar, batılı üslup anlayışlarının nasıl mahalli-milli öğelerle harmanlanacağı sorusu baki kalmış, batı ile yereli uzlaştırma isteği, taklitçilikten kaçma arzusu ile el ele giden eksiklik hissi ve daimi bir sentez arayışı, yani içe dönük bir oryantalizm uzun süre sanat piyasasına egemen olmuştur. Anahtar kelimeler: çok partili rejim, darbe, kimlik, yerellik, sentez.en_US
dc.format.mediumXI, 153 y. : kimi rnk. res. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇok partili rejimen_US
dc.subjectDarbeen_US
dc.subjectKimliken_US
dc.subjectYerelliken_US
dc.subjectSentezen_US
dc.titleTürkiye’de 1950 sonrasında değişen kimlik yapısının resim sanatı üzerindeki etkilerien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı Resim Programıen_US
dc.institutionauthorPekünlü, Zeynoen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0052671en_US
dc.identifier.yrd7272782B-90A7-41B4-8E25-BE6D317640E0en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster