Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorZeytinoğlu, Emre
dc.contributor.authorÇetin, Taylan
dc.date.accessioned2022-06-20T20:38:50Z
dc.date.available2022-06-20T20:38:50Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3279
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstract(1990 Sonrası Küreselleşme Sürecinde Birey ve Resim Sanatı)1990 sonrası küreselleşme kavramının ortaya çıkışı ile değişen ekonomik, sosyolojik ve siyasi yapının dünya üzerindeki etkileri günümüzde açıkça hissedilmektedir. Küreselleşmenin dünya üzerindeki etkinliğini kazanması Doğu Bloğunun yıkılması ve Rus komünizminin çökmesiyle ivme kazanmıştır. Küreselleşmenin gerçek anlamda dünya üzerindeki işleyişine ayrıntılı olarak bakıldığında ulusaşırı şirketlerin tüm yapıyı kontrol altında tuttuğu görülmektedir. Ulusaşırı şirketler küreselleşmeyi bir araç olarak kullanarak sahip oldukları pazarları kontrol altında tutmakta ve kendilerine yeni pazarlar yaratmaktadırlar. Bu anlamda ortaya çıkan tüketim toplumu yapısı ve bu yapının bireyler üzerindeki etkisi ortaya çıkmaktadır. Tüketim toplumu yapısıyla birlikte bireylerde meydana gelen yabancılaşma, stres-depresyon gibi olumsuzluklar dünya üzerinde geniş bir alana yayılmış durumdadır. Ulusaşırı şirketlerin etkinliği küreselleşmeyi, teknolojik gelişimlerle desteklemekte ve tüm dünya üzerinde bireylere daha açık ve net şekilde ulaşmakta bununla beraber baskın yapısını daha da arttırmaktadır. Bireyin ve doğal olarak toplumun üzerinde oluşan bu baskı ve yapı değişikliği şüphesiz resim sanatını ve sanatçısını da etkilemektedir. Resim sanatının 1. Dünya Savaşı sonrasında geçirdiği süreç ve buna bağlı olarak 1990 sonrası oluşan resim sanatı yapısı tüketim yapısına dahil olmaktan kurtulamamıştır. Genel anlamda bu küreselleşme durumunda ulusaşırı şirketler egemenliklerini resim sanatının üzerinde de göstemektedirler.en_US
dc.format.mediumVI, 68 y. : res. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKüreselleşmeen_US
dc.subjectBireyen_US
dc.subjectStresen_US
dc.subjectDepresyonen_US
dc.subjectTüketim Toplumuen_US
dc.subjectResim Sanatıen_US
dc.title1990 sonrası küreselleşme sürecinde birey ve resim sanatıen_US
dc.typeartThesisen_US
dcterms.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı Resim Programıen_US
dc.institutionauthorÇetin, Taylanen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0057498en_US
dc.identifier.yrdDA906310-0FC1-437F-B238-3F16717CBC19en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster