Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİskender, Kemal
dc.contributor.authorDoğruyol, Suna
dc.date.accessioned2022-06-20T20:38:57Z
dc.date.available2022-06-20T20:38:57Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3290
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstract19. yüzyılın büyük bir bölümünde Fransa sayısal, toplumsal ve ekonomik değişikliklere sahne olmuştur. Devrimin etkisiyle, yeni yönetim biçimleri gelmiş, yeni bir toplum yapışma yol açmış, yeni bir ekonomik düzen ve varlıklı kent soylulardan oluşan yeni bir sanat koruyucusu yaratmıştır. Tüm bu köklü değişiklikler doğal olaraktan sanat dünyasını da etkilemiştir. Nitekim bu zaman içerisinde de oluşan değişiklikler nedeniyle sanat dünyasında da çeşitlilik ve karmaşa yaşanır, bir yandan geleneklere sıkı sıkıya bağlı akademik sanatçılar, öte yandan sürekli bir arayış içerisinde olan devrimci sanatçılar dikkati çeker. 1800 ve 1850 dönemlerine ait Fransız resim sanatını konu alan bu incelemede bir bakıma genel, bir bakıma da kişisel bir yol izledim. Bu çalışmada dönemin resim sanatındaki belli başlı temalarını, üslupsal özelliklerini, toplumsal olayların sanata etkisini ele almaya ve en genel hatlarıyla örneklendirerek tanımlamaya çalıştım. Çalışmama 15. ve 19. yüzyıl arası resim sanatında ışık-gölge anlayışım örneklerle anlatarak, Fransız resim sanatının girmiş olduğu bunalımı ve 18. yüzyılın sonunda yaşanılan devrimin sanat üzerindeki etkisiyle devam ettim. 19. yüzyıl ilk yansında Fransa'da geçen akımlardaki üslup ve anlam ilişkilerini inceleyerek Neoklasisizm, Romantizm, Oryantalizm ve Realizm ana başlıklarıyla açıkladım. Bu sıralamayı yaparken seçtiğim örneklerde, 19. yüzyıl ilk yansı Fransız resim sanatının oluşmasında en önemli bulduğum sanatçılardan örnekler verdim. Dolayısıyla çalışmada sözü edilmeyen daha pek çok sanatçı bulunmaktadır. Bu açıdan bu incelemenin 19. yüzyıl ilk yansı Fransız resim sanatı dönemine ilişkin bir deneme olarak değerlendirilmesini dilerim.en_US
dc.format.mediumXI, 66 y. : rnk. res. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.title19. yüzyıl ilk yarısı Fransız resminde ışıken_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı Resim Programıen_US
dc.institutionauthorDoğruyol, Sunaen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0045973en_US
dc.identifier.yrd2FFF1842-C9AB-4C7D-BC11-C8D750A9A041en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster