Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzkan, Özlem
dc.date.accessioned2022-06-08T18:32:54Z
dc.date.available2022-06-08T18:32:54Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1308-2698
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpNeU5qTTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/329
dc.description.abstractMark Rothko'nun resimleri dış gerçekliği taklit etmez ve hiçbir öykü anlatmazken, içten dışa yayılan sessizlik, izleyiciyi resmin içine hapseder. Sanatçı hedeflediği bu ruhsal durumu özellikle New York'taki Seagram Binası için yaptığı resimlerde oluşturur. Ancak sergi mekânının da işin bir parçası olduğunu düşündüğü için resimleri Londra'daki Tate Gallery'ye verir. Çünkü insanların yemek yediği bir mekanda bu amacı gerçekleştirmesi mümkün değildir. Rothko'nun bu sessiz dil ile mekânı dönüştürmesi ve izleyiciyi bu yerleştirmeye dâhil etmesi çalışmanın ana konusudur. Buradaki amaç sözü edilen 'sessizlik"i açıklamak, Rothko'nun bu sessiz dil ile temas ettiği noktaları ve mekân ile ilişkisini belirlemektir.en_US
dc.description.abstractAlthough Mark Rothko's painting don't tell a story and reproduce to external reality, outwarding silence captures the viewer. This spiritual ambiance urged from the paintings are experienced especially in the painted murals for The Seagram Building in New York. Later he decided to give the murals to the Tate Gallery, London because he thought that the space also takes part in his works. The restaurant was not a suitable space for the spiritual ambiance. The main subject of this article is Rothko's transformation of space and inclusion of the viewer in the installation with silence. The aim in this article is explain Rothko's language of silence by determining the connection with space.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofArt-e Sanat Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.titleMARK ROTHKO'NUN "SEAGRAM RESİMLERİ" 'NDE MEKÂNA YAYILAN SESSİZLİKen_US
dc.title.alternativeSPREADING SİLENCE TO SPACE IN "THE SEAGRAM MURALS" BY MARK ROTHKOen_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage490en_US
dc.identifier.endpage500en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTWpNeU5qTTJOZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster