Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBugay, Bengi
dc.contributor.authorTemel, Süreyya
dc.date.accessioned2022-06-20T20:42:32Z
dc.date.available2022-06-20T20:42:32Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3404
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractİnsanlık tarihiyle yaşıt olan tiyatronun tarihi, mekânsal anlamda kayıtlara bakıldığında, kaynaklar bizi antik Yunan uygarlığına götürmektedir. Kent devletlerinin hüküm sürdüğü Akdeniz de ki bu coğrafyada, M Ö 5-6 yüzyıllarda tiyatro için yapılan mekânlarla karşılaşmaktayız. İlk başlarda bahar bayramı olarak kutlanan Dionysos şenliklerinden evrensel bir törene dönüşen tiyatro ve bunun devamında da tiyatro mekânlarını ortaya çıkarmıştır. Dağ yamaçlarına inşa edilen anfi tiyatrolar, Roma döneminde yerini, inşaat sisteminin gelişmesiyle katlı, merdivenli tiyatro binalarına bırakmıştır. Tiyatro mekânları açısından üretimden uzak bir Ortaçağ sürecinden sonra, Rönesans dönemiyle birlikte tiyatro mekânları, salonlarda ve kapalı mekânlarda inşa edilmeye başlandı. Elizabeth dönemi tiyatro mekânlarının tiyatral mekân anlamında yapıyı bir karaktere oturtması o dönemdeki yazar ve eserlerin gelişmişliğine işaret etmekteydi. İtalyan çerçeve sahnenin etkisi tüm Avrupa'yı sararak gelişimini tamamlama adına büyük bir aşama kat etmeye başlamıştır. 20 yüzyılla birlikte çağdaş tiyatro kendini ifade edebilecek çağdaş mekânlar aramaya başlar. Türkiye'de ki arayış 1960'lar dan sonra kendini belli etmiş ve 1990'lar da daha aktif hale gelmiştir. Bu araştırmalar doğrultusunda, çağdaş tiyatronun gereksinimlerine cevap verecek, çağdaş ve deneysel felsefesiyle örtüşen, alternatif bir mekân üzerinde çalışmalar başlamış ve tasarlanmıştır. Yapılan bu mekân üzerinde Bertolt Brecht'in "Galileo Galilei" adlı oyunun tasarımı yapılmaya çalışılmıştır. ANAHTAR KELİMELER: Tiyatro, Mekân, Alternatif, Çağdaş, Dekor, Tasarım.en_US
dc.format.medium149 y. : rnk. res., şkl., tbl. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectMekânen_US
dc.subjectAlternatifen_US
dc.subjectÇağdaşen_US
dc.subjectDekoren_US
dc.subjectTasarımen_US
dc.titleYeni bir alternatif mekân önerisi ve bu mekân içinde bir oyun tasarımı (proje sunumu)en_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sahne Dekorları ve Kostümü Anasanat Dalı Dekor ve Kostüm Tasarımı Programıen_US
dc.institutionauthorTemel, Süreyyaen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0052657en_US
dc.identifier.yrdFE09BF8A-9BAE-4BB5-BB86-23464F304E15en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster