Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Sinemada yapım tasarımı ve uygulamaya yönelik öneriler
dc.contributor.advisor | Bugay, Bengi | |
dc.contributor.author | Şen, F. Nihan | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:42:32Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:42:32Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/3405 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013. | en_US |
dc.description | Kaynakça var. | en_US |
dc.description.abstract | Bu eser metninin konusu gelişen ve sürekli değişen sinema endüstrisi içinde özellikle yüzyılın ortalarında kendisini gösteren sinemada yapım tasarımıdır. Arka planda tiyatro, roman, resim ve fotoğraf sanatından etkilenerek yeni bir dil oluşturan sinema, kinetografın bulunmasıyla başlamış ve 21. yüzyılın ortalarına doğru, etkileşim içinde olduğu fotoğraf, resim, müzik, gibi diğer sanatları içine almayı başararak kendine ait bir gösterge dili geliştirmiştir. Bir filmin kendi içindeki anlatım bütünlüğünü oluşturan senaryo, reji, görüntü arasındaki dil birliğini sağlayarak, her yeni yaratım sürecinde yeni göstergeler dizgesi oluşturabilen bir alan olan sinemada; yapım tasarımı faaliyetinin oluşması, gelişimi ve bugünkü halini alması sinema tarihinde yer eden filmler örnek alınarak açıklanmıştır. Tarihsel dizgede yüzyılın ortalarına kadar olan süreç, sinemadaki ana akımların başlıkları altında incelenmiş, 1960'lardan günümüze değin ise sosyal içerikli göstergelere sahip filmler incelenerek, yapım tasarımının tarihsel süreci günümüze kadar getirilmiştir. Sinemanın bir dil oluşturması tiyatroya ve romana uzanan kökleri temel alınarak irdelenmiş, sinemanın görselliğindeki ana unsur olarak varlığı mesleki ve sanatsal olarak temel estetik kavramlar da gözetilerek açıklanmıştır. Bu bilgiler ışığında çözümlenen ve görselleştirilen "Otello Kamil" isimli kısa film senaryosu yazılmış ve yapım tasarımı dosyası uygulaması yapılmıştır. | en_US |
dc.format.medium | 1.c., XX, 149 y. : rnk. res., grafik, çzm. ; 29 sm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Sinemada yapım tasarımı ve uygulamaya yönelik öneriler | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dcterms.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sahne Dekorları ve Kostümü Anasanat Dalı Dekor ve Kostüm Tasarımı Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Şen, F. Nihan | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0059035 | en_US |
dc.identifier.yrd | 0C4AD542-1EEA-45EA-B60E-BFAFB903C748 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [486]
Proficiency Theses in Art