Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİnankur, Zeynep
dc.contributor.advisorAkay, Ali
dc.contributor.authorPelvanoğlu, Burcu
dc.date.accessioned2022-06-20T20:42:45Z
dc.date.available2022-06-20T20:42:45Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=NtBAevXNhYaNqJFoAcdBdmHjakRd_-zaxMC9amcwASYoet7Pc5fkkFxgPpEiUneE
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3457
dc.descriptionTez (Doktora) -- Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description2 cilt <471, 472-874 sayfa> ; 30 cm.en_US
dc.description.abstractTürkiye'nin siyasal, toplumsal ve kültürel yaşamında oldukça hareketli bir döneme işaret eden 1980 sonrasında Türkiye güncel sanatı da kendisine bir zemin hazırlamıştır. 12 Eylül 1980 darbesi sonrasında, 1983 yılında iktidara gelen Anavatan Partisi döneminde liberal ekonomi politikaları uygulanmaya başlanmış ve bu politikalar siyasal ve kültürel oluşumları temelli bir biçimde etkilemiştir. Arabesk burjuvazinin ve popüler kültürün yükselişe geçişi, bir sanat piyasasının oluşmaya başlaması, sponsorlar aracılığıyla toplu sergileme biçimlerinin geliştirilmesi, 1980'li yılları 1990'lı yıllara bağlayan en önemli gelişmeler arasındadır.1980'li yılların ortalarında Türkiye'nin küreselleşme sürecine dahil olması da bu dönemin siyasal ve kültürel oluşumları açısından belirleyici olmuştur. 1987 yılında düzenlenmeye başlanan Uluslararası İstanbul Bienalleri'nin başarısında, modernizm sonrası tartışmaların sanatın içeriğine, malzemesine ve eleştirisine yansımasında bu küreselleşme sürecinin payı büyüktür ve bu gelişmeler Türkiye sanat ortamının dışa açılmasını da beraberinde getirmiştir. 1990'lı yılların sonlarında Türkiye sanatının dışa açıldığı, küratörlü sergilerin yerleştiği, sanatın modern dönemle bir hesaplaşma içine girdiği görülür. 2000'li yıllar ise Türkiye sanat ortamına kurumların (kâr amacı gütmeyen sanat merkezleri, özel müzeler gibi) katıldığı ve kurum karşıtı hareketlerin (sanatçı inisiyatifleri) görüldüğü yıllar olmasıyla dikkat çeker.Anahtar Kelimeler: Türkiye sanat ortamı, 1980-2008, liberalizm, küreselleşme, dönüşüm.en_US
dc.format.mediumen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanat, Türk--20. yüzyılen_US
dc.subjectLiberalizmen_US
dc.subjectKüreselleşmeen_US
dc.subjectDönüşümen_US
dc.title1980 sonrası Türkiye'de sanat : dönüşümleren_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Tarihi Anabilim Dalı Batı Sanatı ve Çağdaş Sanat Programıen_US
dc.institutionauthorPelvanoğlu, Burcuen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0050384en_US
dc.identifier.yrdC85865BB-B568-4669-B247-9B2B277A8714en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster