Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
1950-1975 dönemi Türk sinemasında karakter ve tipler: Türk sinemasının Türk toplumuna bakışı
dc.contributor.advisor | Odman, Cem | |
dc.contributor.author | Yağız, Nebihat | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:43:31Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:43:31Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/3597 | |
dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006. | en_US |
dc.description | Kaynakça var. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın birinci bölümünde; Türk sinemasında karakter/tip'in kökenlerine bakılmıştır. Sinema toplumla en çok iç içe olan sanattır. Dolayısıyla toplumdan direkt etkilenir ve onu etkiler. Geleneksel sanatlarımız yüzyıllardır Türk halkının süzgecinden geçerek bugüne ulaşmıştır. Halkın yarattığı geleneksel sanatlar elbette ki yine halkın belirlediği Türk sinemasını etkilemektedir. Bu açıdan sinema ile geleneksel sanatlar arasında kopmaz bir bağ bulunmaktadır. İkinci bölümde Türk sinemasında karakter/tipin tanımlamaları yapılmıştır. Türk sinemasının başlangıcından 1950'ye kadar çekilen filmlerde karakter/tip'in ortaya çıkışı örnek filmlerle birlikte gösterilmiştir. 1950-1975 dönemi Türkiye'sinin sosyal atmosferi ve dönemin sineması incelenmiştir. Türk sinemasının "altın çağ" olarak nitelendirilen bu dönem, halk tarafından yönlendirilen ve halkın desteğiyle ayakta duran bir sinemadır. Halkın beğenisi filmlerin tarzını belirlemiştir. Buna bağlı olarak karakterler ve tipler oluşmuştur. Üçüncü bölümde toplumun, seyircinin 1950-1975 dönemi sinemasına olan etkisi üzerinde durulmuştur. Sinemanın toplumu nasıl yansıttığı ele alınmıştır. Buna bağlı olarak karakter ve tipler Türk sinemasının Türk toplumuna bakışı çerçevesinde incelenmiştir. ANAHTAR KELİMELER: Sinema, Geleneksel, Karakter, Tip, Toplum. | en_US |
dc.format.medium | V, 108 y. : tbl. ; 29 sm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sinema | en_US |
dc.subject | Geleneksel | en_US |
dc.subject | Karakter | en_US |
dc.subject | Tip | en_US |
dc.subject | Toplum | en_US |
dc.title | 1950-1975 dönemi Türk sinemasında karakter ve tipler: Türk sinemasının Türk toplumuna bakışı | en_US |
dc.type | artThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sinema-TV Anasanat Dalı Sinema TV Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Yağız, Nebihat | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0046343 | en_US |
dc.identifier.yrd | 2CF1DAF7-F10E-4835-934C-9DF87AA6BD16 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [486]
Proficiency Theses in Art