Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİdrisoğlu, Alev
dc.contributor.authorGüngör, Arif Can
dc.date.accessioned2022-06-20T20:43:32Z
dc.date.available2022-06-20T20:43:32Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3598
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractBu tez üç bölümden oluşmaktadır; Birinci bölümde 1960-1975 döneminde Türk sinemasının "seyirci merkezli" üretim yapısı ve bu yapının filmlerde içeriğe olan etkisi ortaya konulmaktadır. kinci bölümde, 1975 yılından 1990'da özel televizyon kanallarının yayına geçmesine kadar yaşanan süre içinde TRT'nin Türk sineması ve seyirciyle olan ilişkisi ele alınmaktadır. Üçüncü bölümde ise 1960-1975 dönemi Türk sinemasının 1990-2005 yılları arasında, özel televizyon kanallarında yerli dizi yapımına etkisi; üretim, seyirci ilişkisi ve bu ilişkinin içeriğe yansıması bağlamında ortaya konmaktadır. Son bölümde, "İkinci Bahar" dizisi Türk sinemasının en parlak dönemi olan 1960-1975 döneminin genel özelliklerini taşıyan 39 filmle karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Bu tezin amacı 1960-1975 dönemi Türk sinemasının, "seyirci merkezli" üretim yapısı çerçevesinde, 1990'dan sonra kurulan özel televizyon kanallarında yayınlanan yerli dizilere olan etkisini incelemektir. Bu inceleme sonucunda, yerli dizilerle 1960-1975 dönemi Türk sineması arasında seyirci merkezli üretim yapısı ekseninde benzerlikler ve karşıtlıklar olduğu ortaya çıkmıştır. Yerli dizilerin Türk sinemasından bilinçli ve/veya bilinç dışı etkilendiği görülmüş, diyalektik bir bakışla Türk sinemasına yaklaştığı yerlerde ondan uzaklaştığı da saptanmıştır. ANAHTAR KEL MELER: Sinema, Türk Sineması, Dizi, Televizyon, İzleyici, Seyirci.en_US
dc.format.medium[2], 257 y. : tbl. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSinemaen_US
dc.subjectTürk Sinemasıen_US
dc.subjectDizien_US
dc.subjectTelevizyonen_US
dc.subjectİzleyicien_US
dc.subjectSeyircien_US
dc.titleTürk sinemasının yerli dizilere etkisi ve seyirci ilişkisien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sinema-TV Anasanat Dalı Sinema TV Programıen_US
dc.institutionauthorGüngör, Arif Canen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0046437en_US
dc.identifier.yrd8F560509-0FF9-40D7-B162-837EAA384E5Fen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster