Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKurşuncu, Ayşe
dc.date.accessioned2022-06-08T18:33:11Z
dc.date.available2022-06-08T18:33:11Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1307-9840
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpReE5qZzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/369
dc.description.abstractSeramik malzeme hem geçmişinden taşıdığı geleneği hem de teknik imkanlarının çeşitliliği sebepleriyle sanatçıların birbirindençok farklı sanatsal ifade biçimleri geliştirmesine imkan sağlamaktadır. Ancak seramik sanatı, malzemenin yapısı ve tarihindebarındırdığı tüm avantajlarına karşılık günümüzde sergileme konusunda tam da bu özellikleri sebebiyle çeşitli sorunlar veengellerle karşılaşmaktadır.Üretildiği dönemdeki işlevinden ayrı olarak günümüzde çoğu seramik, vitrin ve kaidelerle sergilenmektedir. Bu sergileme, günümüzmüzelerinin gerek koruma gerekse de bilgilendirme amaçlı tasarlanması sebebiyle seçilmiştir. Sanatçılar bu sergileme yöntemlerinive malzemelerini benimseyerek sergilerinin mekanla olan ilişkisini bütünlükten uzak ve kopuk olmasına yol açabilmektedirler.Mekan ilişkisi ve yardımcı malzemelerin kullanımıyla ilgili sorunlar sanatçının sergileme sırasında yaptığı seçimlerle aşılabilir.Sergileme sırasında kullanılan yardımcı malzemelerin çalışmanın bir parçası olduğunun kabulüyle birlikte, çalışmanın mekan venesneyle bütünlüğünü oluşturan ve anlamıyla örtüşen şekilde tasarlanması anlatım birliğinin korunmasını sağlayacaktır. Aynızamanda mekanla beraber düşünülen, sergi mekanının hem anlamı hem iziksel yapısı hem de teknik koşulları değerlendirilen birçalışma yapılmasıyla sergileme sırasında özgünlüğün kaybedilmesinin önüne geçilecektir.en_US
dc.description.abstractCeramic material has the possibility of developing unique artistic expressions due to the diversity of both technical and traditional background. Yet ceramic art, despite the structure of the material and the advantages of its history, encounters problems and obsticles at exhibition phase because of these backgrounds. Despite the original function, most of the ceramic art works are displayed in glass showcases and pedestals. This display is used for protection and information functions of modern museums. Artists may make their exhibition’s relation with the space irrelevant and detached by adopting this display techniques and materials. These problems with the exhibition space and other materials can be prevented by the artist’s choices during the installation phase of the exhibition. The unity of the whole exbition’s statement can be restored by the recognition of other materials as a part of the exhibition. At the same time, thinking with the exhibition space- both physical element, technical circumstances and context of the space- and designing through will prevent the loss of genuineness.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofYEDİ: SANAT, TASARIM VE BİLİM DERGİSİen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSeramik Sanatında Sergileme Sorunlarıen_US
dc.title.alternativeExhibition Problems in Ceramic Arten_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage43en_US
dc.identifier.endpage51en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTXpReE5qZzRPQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster