Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
20. yüzyıl Türk tezhip sanatı ve sanatçıları
| dc.contributor.advisor | Silivrili, Kerim | |
| dc.contributor.author | Özkeçeci, İlhan | |
| dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:52:33Z | |
| dc.date.available | 2022-06-20T20:52:33Z | |
| dc.date.issued | 1991 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/4561 | |
| dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1991. | en_US | 
| dc.description | Kaynakça var. | en_US | 
| dc.description.abstract | Tezhib Sanatı Tarihi açısından Selçuklu, Beylikler Devri, Fatih Devri, XVI. yüzyıl ve ayrıca XVII. ve XVIII. yüzyıllar az çok araştırılmıştır. Yüzyılımızdaki tanıtıcı derli toplu bir çalışma mevcut değildir. Biz de bu boşluğu kısmen doldurabilmek için tezimizi bu mevzuya tahsis ettik. Çalışmamız başlıca üç kısma ayrılır: 1.Son iki yüzyılda tezhibimiz, 2.XX. yüzyıl müzehhiblerinin biyografyaları ve eserleri, 3.XX. yüzyıl tezhibi hakkındaki görüşler ve sonuç. Biz bu çalışmada XX. yüzyılı ele alırken düşündük. Nasıl bir çalışma yapabiliriz? Günümüz tezhibini nasıl şerh edebiliriz ? Her şey unutulmuşken, bu sanatın ihyası kolay olmamıştı. Gelişmeleri anlatabilmek için önce XIX. yüzyılı tanımak icabetti. Tabii ki bu önceki asırda Tezhib Sanatı artık tükenmişti... Son ne-feslerini veriyordu... Yine de onu yürütebilecek bazı kişiler olmasına rağmen bir karışıklık devri idi. O sebeple bu yüzyıldan devrin meşhur müzehhibi Hüseyin Hüsnü Efendi'yi çalışmamıza başlangıç yaptık. Devrinin cidden karışık bir dönem olması dolayısıyla ne kendisinin, ne de çağdaşlarının hakkında yeterli bilgi edinemedik. Ancak Rokoko' dan gerçek tezhibe dönüş hareketlerinin olduğunu onda gördük. | en_US | 
| dc.format.medium | 250 y. ; res. ; 30 sm. | en_US | 
| dc.language.iso | tur | en_US | 
| dc.publisher | [y.y.] | en_US | 
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US | 
| dc.title | 20. yüzyıl Türk tezhip sanatı ve sanatçıları | en_US | 
| dc.type | artThesis | en_US | 
| dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Geleneksel Türk El Sanatları Ana Sanat Dalı Tezhip Programı | en_US | 
| dc.institutionauthor | Özkeçeci, İlhan | en_US | 
| dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US | 
| dc.identifier.demirbas | 0044792 | en_US | 
| dc.identifier.yrd | CEF5BF9D-8D95-4731-9314-9B6A3868491A | en_US | 
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
- 
Sanatta Yeterlik Tezleri [493]
Proficiency Theses in Art 















