Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkpınar, Candan
dc.contributor.authorKorun, Turgay
dc.date.accessioned2022-06-20T20:52:43Z
dc.date.available2022-06-20T20:52:43Z
dc.date.issued1995
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/4589
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1995.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractİnsanlığın en eski sanatlarından biri olan dokumacılık, insanların soğuktan korunma, mevsimine göre giyinme, örtünme ve süslenme ihtiyacı sonucu doğmuştur. Ayrıca insanların yaşadıkları mekanların rahat ve güzel bir şekilde döşenmesi gibi gereksinimlerini de karşılayan dokumacılık, zamanla gelişmiş her milletin yaşam düzeyine, sanat ve teknik yeteneğine göre ilerleme kaydetmiştir. İnsanların gereksinimlerini karşılayacak uğraşlar şeklinde ortaya çıkmış olan el dokumaları, yaşayış özellikleri ile coğrafi konum ve iklim koşullarına uygun gelişmeler göstererek, belirli kültürlerin özelliklerini yansıtır hale gelmiştir. Her toplumun geleneksel kültür farklılığının yanı sıra, toplumların kendi içindeki geleneksel kültürlerinde de farklılık bulunur. Türkler Orta Asya'dan başlayarak Anadolu ve Rumeli'yi de aşan bir saha içerisinde kültür ve sanatlarını yaymışlar, nesiller boyunca büyük bir özveri ve sevgi ile birbirlerine aktararak bugüne kadar devam ettirmişlerdir. Trakya Bölgesi'nde, genellikle Rumeli'den göç etmiş ve bölgenin çeşitli yörelerinde yerleşmiş Türklerin gelenek, görenek, özellikle de el dokumalarıyla Rumeli'yi yaşatan bir toplum ortaya çıkmıştır. Balkanlardan gelen göçmenler nedeniyle bölgenin el dokumalarında Rumeli öğeleri baskındır. Bu araştırmada, Trakya Bölgesinin kendine özgü özellikler gösteren geleneksel el dokumalarını incelemekteyim. Ayrıca bu dokumaları tasarım ve işlev yönünden ele alıp, geleneksel sanat ilişkisini açıklamaya çalıştım. Bu amaçla Trakya'nın tüm il, ilçe, kasaba ve köylerine gittim. Trakya'ya çok sayıda inceleme gezisi yaptım. Bütün Trakya bölgesini kapsayan geniş çaplı bir alan çalışması gerçekleştirdim. Oralardaki insanların dokudukları el dokumalarının ve dokuyanların fotoğraflarını çektim. Bana yakın ilgi gösterdiler. Bildiklerini ve sanatlarının tekniklerini anlattılar. Onlara bu nedenle minnet borçluyum. Yaptığım bu araştırmadaki amacım, sanayileşme nedeniyle kaybolmakta olan Trakya bölgesi el dokuma örneklerinin tasarım ve işlev yönünden belgelenmesi ve geleneksel sanat ilişkisinin kurulmasıdır.en_US
dc.format.medium[3], II, 128 y. : res., fot., ktl. hrt. ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisher[y.y.]en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleGünümüz Trakya Bölgesi el dokuma örneklerinde tasarım, işlev ve geleneksel sanat ilişkisien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Geleneksel Türk El Sanatları Anasanat Dalı Halı Kilim ve Eski Kumaş Desenleri Programıen_US
dc.institutionauthorKorun, Turgayen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0044955en_US
dc.identifier.yrd9C272F62-105A-420B-AD1D-1926682156ABen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster