Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAykutalp, Tahsin
dc.contributor.authorÜçer, Münevver Öztürk
dc.date.accessioned2022-06-20T20:52:49Z
dc.date.available2022-06-20T20:52:49Z
dc.date.issued1994
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/4604
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1994.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description1.c. metinen_US
dc.description2.c. resim ve çizimler.en_US
dc.description.abstractDünya uygarlık tarihinde tezyini sanatlar bakımından en olgun ve seçkin bir seviyeye ulaşmış ulusların başında Türkler gelmektedir. Türkler, Orta Asya'dan başlayarak sürdüre geldikleri kültürlerini Anadolu'da da yüzyıllar boyunca çok başarılı bir şekilde yürütmüşlerdir. Türk tezyini sanatları halı, çini, ahşap oymacılığı, taş işçiliği, kumaş işçiliği ve kitap süslemeleri gibi çok değişik sanat türleri içinde parlak bir geçmişe sahiptir. Türkler kendilerine has tezyini motifler yarattıkları gibi, başka ulusların kullandıkları motifleri de rahatlıkla alıp kullanmış, kendi zevklerine uygun gelecek şekilde değiştirerek türkleştirmişlerdir. Tam anlamıyla Türklere özgü ve orijinal bir Türk tezyinatından söz etmek yanıltıcı olmayacaktır. İslamiyetten önce Türklerde tezyini sanatlar gelenek halinde devam etmiş olup, islâmiyetten sonra gelişerek yayılmıştır. Orta Asyadan gelişen Türk motifleri hayvan ve bitki stilizasyonu sonucu elde edilen kompozisyonlar Türklerin islamlığı kabulünden sonra Hindistan'dan Fas'a kadar bütün islâm dünyasında benimsenmiş evrensel bir üslüp olarak benimsenmiştir.
dc.format.medium1.c. ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisher[y.y.]en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleXVI - XVIII. yüzyıllarda Türk tezhip sanatında ekol olmuş sanatçıların karşılaştırılmasıen_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Geleneksel Türk El Sanatları Anasanat Dalı Tezhip Programıen_US
dc.institutionauthorÜçer, Münevver Öztürken_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0044963en_US
dc.identifier.yrd1EBA46D4-4A81-4E9D-83FD-BA1FC64B5AC6en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster