Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
XVI - XVIII. yüzyıllarda Türk tezhip sanatında ekol olmuş sanatçıların karşılaştırılması
| dc.contributor.advisor | Aykutalp, Tahsin | |
| dc.contributor.author | Üçer, Münevver Öztürk | |
| dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:52:49Z | |
| dc.date.available | 2022-06-20T20:52:49Z | |
| dc.date.issued | 1994 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/4604 | |
| dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1994. | en_US |
| dc.description | Kaynakça var. | en_US |
| dc.description | 1.c. metin | en_US |
| dc.description | 2.c. resim ve çizimler. | en_US |
| dc.description.abstract | Dünya uygarlık tarihinde tezyini sanatlar bakımından en olgun ve seçkin bir seviyeye ulaşmış ulusların başında Türkler gelmektedir. Türkler, Orta Asya'dan başlayarak sürdüre geldikleri kültürlerini Anadolu'da da yüzyıllar boyunca çok başarılı bir şekilde yürütmüşlerdir. Türk tezyini sanatları halı, çini, ahşap oymacılığı, taş işçiliği, kumaş işçiliği ve kitap süslemeleri gibi çok değişik sanat türleri içinde parlak bir geçmişe sahiptir. Türkler kendilerine has tezyini motifler yarattıkları gibi, başka ulusların kullandıkları motifleri de rahatlıkla alıp kullanmış, kendi zevklerine uygun gelecek şekilde değiştirerek türkleştirmişlerdir. Tam anlamıyla Türklere özgü ve orijinal bir Türk tezyinatından söz etmek yanıltıcı olmayacaktır. İslamiyetten önce Türklerde tezyini sanatlar gelenek halinde devam etmiş olup, islâmiyetten sonra gelişerek yayılmıştır. Orta Asyadan gelişen Türk motifleri hayvan ve bitki stilizasyonu sonucu elde edilen kompozisyonlar Türklerin islamlığı kabulünden sonra Hindistan'dan Fas'a kadar bütün islâm dünyasında benimsenmiş evrensel bir üslüp olarak benimsenmiştir. | |
| dc.format.medium | 1.c. ; 30 sm. | en_US |
| dc.language.iso | tur | en_US |
| dc.publisher | [y.y.] | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.title | XVI - XVIII. yüzyıllarda Türk tezhip sanatında ekol olmuş sanatçıların karşılaştırılması | en_US |
| dc.type | artThesis | en_US |
| dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Geleneksel Türk El Sanatları Anasanat Dalı Tezhip Programı | en_US |
| dc.institutionauthor | Üçer, Münevver Öztürk | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
| dc.identifier.demirbas | 0044963 | en_US |
| dc.identifier.yrd | 1EBA46D4-4A81-4E9D-83FD-BA1FC64B5AC6 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [493]
Proficiency Theses in Art















