Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAyan, Aydın
dc.contributor.authorGermeç, Umut
dc.date.accessioned2022-06-20T20:53:01Z
dc.date.available2022-06-20T20:53:01Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/4634
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractDoğanın sanata yansıması bütün toplumlarda toplumsal yaşamın yönünü belirleyen gücün idealleri ile, çıkarlarıyla koşullanmıştır. Doğaya bütünsel bakan Doğu Felsefesi, çam ağacına saygıyla yaklaşırken, Batı'nın indirgemeci yaklaşımı 19. yüzyıla kadar Batı Sanat geleneği içine gerçek bir ağacın görüntüsünü sokmamıştır. Çinli sanatçı 11. yüzyılda özgürce Çam ağacını düşünürken, Turner peyzaj resminin tarihsel konulu resimler gibi saygın görünmesi için kendi ülkesi olan İngiltere'ye özgü ağacın değil de, İtalya'ya özgü bir ağacı betimleme yoluna gitmiştir. Batı sanatında doğayla kurulan gerçekçi ilişki, köylülere, işçilere ve denizcilere bırakılmıştır. Batı sanat tarihinin doğrusal gelişim çizgisi üzerinde yer alan sanatçılar, her zaman sıkı bir doğa gözlemcisi olanlardır ve doğadan sanatlarına aktardıkları öğeleri egemen sanat görüşüne kanıksatma savaşımı vermişlerdir. Çünkü onları özgürce biçim yaratmaya götüren en önemli kaynak doğa olmuştur. Poussin ve Lorraine' in ağaçları feodal soyluların mülk tutkularının araçlarıdır. Turner ve Constable' a kadar peyzaj resminin estetik bağlamını mülkiyet tutkusu etkilemiştir. Doğaya ve gerçeğin ışığı altında ağaca bakmaya çıkan Barbizon okulu sanatçıları ve Courbet egemen ideoloji ile çatışmaya düşmüşlerdir. Dönemin 'estetik bağlamı' için sakıncalı görülen konu (gerçekçi bir tutumla çizilmiş ağaçlar, insan figürleri) ardıllarınca (izlenimciler) resmin dışına atılmıştır. Resim, ışık ve rengin etkilerinin uyumuna indirgenmiş Gerçekçilerin yabanıl, saldırgan ağaçlarının dış çizgileri eritilip, güneş ışığının renkleriyle örtülerek yoğunlukları ortadan kaldırılmıştır. Resim sanatında içsel bir anlatım aracı olarak Bellini'de görülen mistik ışık, Turner' da doğadaki çatışkıya içselliği yükleme aracı olmuştur. Turner' ın peyzaj resmi için verdiği savaşımı daha önce portrede vermiş olan Rembrandt 'Üç Meşe (R. 1)' özgün baskısında resmin asıl konusu olarak ağacı öne çıkarmıştır. Leonardo'dan Mondrian'a kadar (doğayı inceleme yolundan, sanatın içindeki doğayı incelemeye ilerlersek), ağaç resmi, biçim, boyut, estetik bağlam, ışık, espas ve konu açılarından resim sanatının genel kurallarının oluşumunda büyük işlev görmüştür.en_US
dc.format.medium[9], 115 [1] sayfa : renkli resim ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleAğaçlar: ağacın konu ve teknik bağlamında, resim sanatı içerisinde yeri ve önemien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Anasanat Dalı Grafik Tasarımı Programıen_US
dc.institutionauthorGermeç, Umuten_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0045755en_US
dc.identifier.yrd86A70EBC-8DF1-42D5-86D2-C9E06D09FFCFen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster