Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBektaş, Dilek
dc.contributor.authorKaramustafa, Sadık
dc.date.accessioned2022-06-20T20:53:01Z
dc.date.available2022-06-20T20:53:01Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/4636
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractGrafik tasarım, bir kuruma, bir ürüne ya da bir düşünceye ait bir bilgiyi, başka insanlara iletmek üzere, yazı, resim, renk gibi elemanlar kullanarak, görsel mesaja dönüştürme işidir. Yirminci Yüzyılın sonlarında, grafik tasarım mesleği hakkındaki düşüncelerimizi etkileyen, şaşırtıcı değişimlere tanık olduk. Medya teknolojisi ve bilgilendirme ekonomisi alanlarındaki gelişmeler, görsel iletişim tasarımı eğitimini ve mesleğini derinden etkiledi. Artık grafik tasarım yerine görsel iletişim tasarımı deyimi kullanılıyor. Grafik Tasarımın içeriğine, zaman, mekan, ses, hareket ve etkileşim unsurları eklendi. Dünyada, bu değişime uygun olarak grafik tasarım eğitim programlan yemden yapılandırılıyor. Köklü bir hat sanatı geleneğine sahip olan Türkiyesi'nde, 1928 yılında Arap Alfabesinin yerini Latin Alfabesi aldı. Cumhuriyet Türkiye'nde gerçekleşen toplumsal ve ekonomik reformlar, grafik tasarıma ivme kazandırdı ve 1927'de grafik tasarım eğitimi başladı. Bugün ülkemizde birçok üniversitede grafik tasarım eğitimi veriliyor. Grafik tasarım eğitimimiz, gelişmiş iletişim teknolojilerinin ve bilgisayarın grafik tasarım mesleğinde yol açtığı değişime uyum sağlamaya çalışıyor. Kredili ve sömestrli sisteme geçme hazırlıklarıyla birlikte, grafik tasarım eğitimi programları yeniden yapılandırılıyor. Profesyonel tasarımcıların eğitime katıldıkları MSÜGSF Grafik B ölümü 'nde uygulanan program geleneksel usta-çırak eğitimi sistemine dayanıyor. Bu yöntem geliştirilerek, "Proje Ağırlıklı Atölye Modeline geçiliyor. Bu modelle öğrencilerin hem mesleki gelişmeleri sağlanması planlanıyor, hem de, 21. Yüzyılın gerektirdiği, kültürlü, sadece uygulayan değil düşünen, karar veren ve yöneten tasarımcı yetiştirmek hedefleniyor. Tez, grafik tasarım alanındaki değişimi araştırıyor ve geliştirilmiş bir eğitim modeli öneriyor.en_US
dc.format.mediumVI, 226 y. ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.title21. yüzyıl Türkiye’sinde görsel iletişim tasarımı eğitimi : gelişmiş iletişim teknolojileri çağında, Türkiye’deki grafik tasarım eğitiminin geleceğine ilişkin bir model önerisien_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Anasanat Dalı Grafik Tasarımı Programıen_US
dc.institutionauthorKaramustafa, Sadıken_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0045909en_US
dc.identifier.yrd453C6B58-00B0-4B82-A321-3EF68F8E4132en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster