Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Klasisizmden romantizme yöneliş: Beethven’ ın “piyano sonatı” anlayışında ikinci dönemin preromantiklere ve romantiklere yaptığı etki
| dc.contributor.advisor | Tarcan, Hülya | |
| dc.contributor.author | Tuncer, Özgür | |
| dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:53:19Z | |
| dc.date.available | 2022-06-20T20:53:19Z | |
| dc.date.issued | 2003 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/4680 | |
| dc.description | Tez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003. | en_US |
| dc.description | Kaynakça var. | en_US |
| dc.description.abstract | Bu çalışmada Beethoven'ın (1770-1827) ikinci dönem yapıtları genel bir bakışla ele alınmış ve bu dönemin en önemli başyapıtları arasında yer alan bazı piyano sonatları incelenmiştir. Bestecinin form, armoni ve piyano çalma sanatı açılarından gerçekleştirdiği yenilikler hem teknik analizler hem de felsefi bir bakışla açıklanmaya çaba sarf edilmiştir. Beethoven 1789 Fransız Devriminin topluma getirdiği "her konuda özgürlük" arayışı etkisinde kalarak yapıtlarında tüm duygu ve düşüncelerini dile getirmeye yönelmiş ve bu şekilde müzikte romantizmin kapılarını açabilmiştir. Bu yüzden kurucusu sayılabilir. Aynı zamanda Beethoven'in Sonata - Allegrosu bestecinin müzik tarihine hediye ettiği en değerli öğedir; bu yüzden O klasisizmin doruktaki müzisyenleri arasında yer alır. | en_US |
| dc.format.medium | [6], 122 y. : nota ; 30 sm. | en_US |
| dc.language.iso | tur | en_US |
| dc.publisher | [y.y.] | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.title | Klasisizmden romantizme yöneliş: Beethven’ ın “piyano sonatı” anlayışında ikinci dönemin preromantiklere ve romantiklere yaptığı etki | en_US |
| dc.type | artThesis | en_US |
| dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı Piyano Programı | en_US |
| dc.institutionauthor | Tuncer, Özgür | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
| dc.identifier.demirbas | 0045795 | en_US |
| dc.identifier.yrd | 37188142-0A8D-4EEF-A128-66A6D14BB776 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Sanatta Yeterlik Tezleri [493]
Proficiency Theses in Art















