Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAli, Filiz
dc.contributor.authorUlu, Esin
dc.date.accessioned2022-06-20T20:53:30Z
dc.date.available2022-06-20T20:53:30Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/4713
dc.descriptionTez (Doktora) -- Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractXX. yüzyıl içinde bestelenen oratoryolar içinde, A. Adnan Saygun'un Yunus Emre (1942-43) ve Michael Tippett'in Zamanımızın Çocuğu (1939-41) oratoryoları, hümanist değerleri ön plana çıkaran dramatik gelişimleri nedeniyle özel bir yer tutarlar. II. Dünya Savaşı'nın ortaya çıktığı yıllarda bestelenen bu eserler, savaşm yarattığı korku ve bunalım ortamında, farklı kültürel ve coğrafi ortamlarda yaşayan iki bestecinin, insanlığa özgü ortak bilinç ve duyarlılık çerçevesinde, benzer düşünsel ve ruhsal tepkilere nasıl ulaştıklarını ve birbirlerine yakın bir müziksel davranış ve duyuşta nasıl buluştuklarını göstermektedir. Tezin araştırma yönteminde, her iki oratoryo, tarihsel bağlamı içinde ayrı ayrı ele alınıp oluşum süreçleri ve librettoları incelendi. "Dramatik Süreç" başlığında, içeriğe yönelik ayrıntılı bir çalışma yapılıp, konuyu belirleyen kavramların, müzik dili üzerindeki etkileri araştırıldı. Oratoryoların müzik diline ilişkin genel özellikler, "Müziksel Dil" bölümünde; yabancı müzik kültürlerinden yapılan müziksel alıntılar ve bu alıntıların genel müzik diliyle olan etkileşimleri de "Stilistik Özellikler"de ele alındı. Farklı kültürlere özgü felsefi ve ruhbilimsel kavramlar üzerine kurgulanan bu iki oratoryonun, insanlığa özgü evrensel değerler doğrultusunda oluşturulduğu ve bu olgunun, eserlerdeki dışlaştınlma koşul ve yöntemlerini ne ölçüde belirlediği saptanmaya çalışıldı. ANAHTAR KELİMELER: Gelenek, Tasavvuf, Toplu Bilinçaltı, Pentatonizm, İlâhi, Spiritual, Alıntı, Modalite.en_US
dc.format.mediumXIX, 267 y. : nota ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleKültürlerarası hümanizmanın müzikteki simgesi çağdaş iki oratoryo : A. Adnan Saygun’ un Yunus Emre ve Michael Tippett’ in zamanımızın çocuğu oratoryolarının yapı, stil ve içerik yönlerinden karşılaştırmalı incelenmesien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzikoloji Anabilim Dalı Genel Müzikoloji Programıen_US
dc.institutionauthorUlu, Esinen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0045912en_US
dc.identifier.yrd675B5656-7742-465F-B681-8893AFF97A2Ben_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster