Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Kültürlerarası hümanizmanın müzikteki simgesi çağdaş iki oratoryo : A. Adnan Saygun’ un Yunus Emre ve Michael Tippett’ in zamanımızın çocuğu oratoryolarının yapı, stil ve içerik yönlerinden karşılaştırmalı incelenmesi
dc.contributor.advisor | Ali, Filiz | |
dc.contributor.author | Ulu, Esin | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:53:30Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:53:30Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/4713 | |
dc.description | Tez (Doktora) -- Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003. | en_US |
dc.description | Kaynakça var. | en_US |
dc.description.abstract | XX. yüzyıl içinde bestelenen oratoryolar içinde, A. Adnan Saygun'un Yunus Emre (1942-43) ve Michael Tippett'in Zamanımızın Çocuğu (1939-41) oratoryoları, hümanist değerleri ön plana çıkaran dramatik gelişimleri nedeniyle özel bir yer tutarlar. II. Dünya Savaşı'nın ortaya çıktığı yıllarda bestelenen bu eserler, savaşm yarattığı korku ve bunalım ortamında, farklı kültürel ve coğrafi ortamlarda yaşayan iki bestecinin, insanlığa özgü ortak bilinç ve duyarlılık çerçevesinde, benzer düşünsel ve ruhsal tepkilere nasıl ulaştıklarını ve birbirlerine yakın bir müziksel davranış ve duyuşta nasıl buluştuklarını göstermektedir. Tezin araştırma yönteminde, her iki oratoryo, tarihsel bağlamı içinde ayrı ayrı ele alınıp oluşum süreçleri ve librettoları incelendi. "Dramatik Süreç" başlığında, içeriğe yönelik ayrıntılı bir çalışma yapılıp, konuyu belirleyen kavramların, müzik dili üzerindeki etkileri araştırıldı. Oratoryoların müzik diline ilişkin genel özellikler, "Müziksel Dil" bölümünde; yabancı müzik kültürlerinden yapılan müziksel alıntılar ve bu alıntıların genel müzik diliyle olan etkileşimleri de "Stilistik Özellikler"de ele alındı. Farklı kültürlere özgü felsefi ve ruhbilimsel kavramlar üzerine kurgulanan bu iki oratoryonun, insanlığa özgü evrensel değerler doğrultusunda oluşturulduğu ve bu olgunun, eserlerdeki dışlaştınlma koşul ve yöntemlerini ne ölçüde belirlediği saptanmaya çalışıldı. ANAHTAR KELİMELER: Gelenek, Tasavvuf, Toplu Bilinçaltı, Pentatonizm, İlâhi, Spiritual, Alıntı, Modalite. | en_US |
dc.format.medium | XIX, 267 y. : nota ; 29 sm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Kültürlerarası hümanizmanın müzikteki simgesi çağdaş iki oratoryo : A. Adnan Saygun’ un Yunus Emre ve Michael Tippett’ in zamanımızın çocuğu oratoryolarının yapı, stil ve içerik yönlerinden karşılaştırmalı incelenmesi | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzikoloji Anabilim Dalı Genel Müzikoloji Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Ulu, Esin | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0045912 | en_US |
dc.identifier.yrd | 675B5656-7742-465F-B681-8893AFF97A2B | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Doktora Tezleri [786]
Doctoral Theses