Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTüker, Çetin
dc.date.accessioned2022-06-08T18:34:26Z
dc.date.available2022-06-08T18:34:26Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2146-5193
dc.identifier.issn2146-5193
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRrd01UUTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/477
dc.description.abstractBu çalış mada, görsel iletişim tasarımı sorunları bağ lamında bir üç boyutlu sayısal ortamda modelleme ve animasyon aracı öğ retimi dersinin tasarlanması ve uygulanmasına yönelik prensipler belirlenmeye çalış ılmıştır. Çalışma Bilgisayar Animasyonu ve Üç Boyutlu Modelleme isimli dersi kapsamaktadır. Dersin tasarımında oluş turmacı öğ retim teorisi ve öğ retimi ayrıntılama teorisi temel alınmış tır. Tasarım ve program öğretim modülleri birlikte tasarlanmış tır. Derse 35 ve 15 kişi olmak üzere iki ayrı sayıda ö ğ renci grubu katılmış tır. Ders süreci örnek olay analizi yöntemleri kullanılarak analiz edilmiş ve üç boyutlu ortam aracı öğretimi dersleri için tasarım prensipleri belirlenmiş tir. Bu prensipler sırasıyla eğ itim, dersin süresi, yazılım de donanım kaynaklı teknik sorunlar, eğ itimci, program arayüzü, uzamsal görselleş tirme becerisi ile ilgili konular ve grup kaynaklı konular olarak saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, design principles of a three dimensional modeling and animation tool instruction have been studied in the context of visual communication design domain by analyzing the Computer Animation and 3D modeling course. The course is designed based on constructivist and elaboration theories. Visual design modules have been designed with software instruction modules as an organic inseparable body. Two student groups attended the course as 35 and 15 people. Couse has been analyzed by using qualitative case study techniques and design principles for three dimensional tool instruction instruction have been listed as: instruction, technical issues related with software and hardware, instructor, software interface, spatial visualization abilities, course duration and group issues.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofThe Turkish Online Journal of Design, Art and Communicationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÜÇ B OYUTLU S AYISAL O RTAM A RAÇLARININ G ÖRSEL İ LETİŞİM T ASARIMI BA Ğ LAMINDA Ö Ğ RETİ M İ : Bİ R L İ SANS D ERSİ Ö RNEĞİen_US
dc.title.alternativeINSTRUCTION OF DIGITAL THREE DIMENSIONAL TOOLS IN THE CONTEXT OF VISUAL COMMUNICATION DESIGN DOMAIN: AN UNDERGRADUATE COURSEen_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage37en_US
dc.identifier.endpage56en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTVRrd01UUTRPQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster