Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErbil, Devrim
dc.contributor.authorGharbia, Cemal B.H.
dc.date.accessioned2022-06-20T20:57:23Z
dc.date.available2022-06-20T20:57:23Z
dc.date.issued1988
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/4866
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1988.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractSanat tarihinde çok kısa bir dönemi içeren sembolizm hareketinin sınırlarını belirlemek oldukça güçtür. Üzerinde önemle durulmayan Sembolizm hareketini bazı sanat tarihçileri Ekspresyonizm ve Sürrealizm akımları içinde bir Fantazi olarak değerlendirmiştir. Eski Mısır, Yunan, Çin, Japon, Afrika, Hint ve Avrupa'da özellikle orta çağda kilisede kullanılan sembolün plastik sanatlarda tarihçesi oldukça eskidir. Başlangıçtan günümüze yaklaştıkça Bosch, Goya, William Blake v.b. Sanatçıların anlatımı güçlendirmek için Sembollerden sıkça yararlandıklarını görmekteyiz. Sosya-Ekonomik politik ve kültürel aksiyonların da etkisiyle 19. Y.Yılda Fransa'da edebiyatta bir ekol olarak ortaya çıkan Sembolizm hareketinin plastik sanatlarda da etkisi görülmeye başlar. Gerek Plastik Sanatlarda gerekse edebi Sanatlarda Sembolizmi kullanmaktaki amaç; tüm insanı duyguların en gerçekçi biçimde betimlemesini sağlamaktır. Öte yandan Gustave Moreau, Puvis de Chavines, Paul Gauguin, O. Redon gibi sanatçılar Sembolizmin yeniden anlaşılmasında ve gelişmesinde önemli etkenler arasında oldular. Burada sanatçılar sanatsal anlayışları doğrultusunda ilk dönemlerde önce dini, tarihi, mitolojik ve edebi anlatımlara ağırlık vermişlerdir. Giderek modern sanat hareketlerinin ortaya çıkışıyla biçime daha çok yönelen sanatçılar yapıtlarında işaret ve mecaz araştırmaya başlayarak belirli bir sadeliğe ve soyutlamaya ulaşırlar. Bu çalışma kısa ve sınırlı Filistin sanat hareketini araştırmak ve ortaya koymak içindir. Araştırmam yalnızca Filistin insanının genel yaşamını (Sosyo-Politik, Ekonomik ve Kültürel) belirli bir görüş dahilinde gerçekleştirmektir. Kaynakların az oluşu ve Filistin Sanatçılarının yaşamlarını değişik Ülkelerde sürdürmeleri konunun rahatça toparlanmasına ve net olarak sunulmasına engel olan nedenlerdendir. Fakat buna karşın araştırmam Filistin Sanatında ve Sanatçılarında Sembollerin ortaya çıkış nedenlerini etkilerini derinlemesine ortaya koymaya yönelik olmuştur.en_US
dc.format.medium[2], 23, [14] y. : res. ; 30 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisher[y.y.]en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSembolik yansımalaren_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Enstitü Anasanat Dalıen_US
dc.institutionauthorGharbia, Cemal B.H.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0044809en_US
dc.identifier.yrd1C14E997-0622-4133-B519-EFA10B1A3D31en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster